آثار هنری هویت محور با خودباوری در مرز‌های جهانی

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری گفت: اگر خودمان باشیم و از وجوه متنوع هویت خود آگاه باشیم،حرف‌های زیادی برای گفتن با زبان هنر خواهیم داشت که در اذهان جهانیان برای همیشه ماندگار شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کوروش زارعی، مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری با اشاره به سیر علاقمندی، تلاش و موفقیت‌های داخلی و بین المللی خود گفت: به ایرانی، مسلمان و شیعه بودنم افتخار می‌کنم و به لطف الهی با نهادینه کردن عنصر باورپذیری در خود، مرز‌های بین المللی را در تئاتر در نوردیدم؛ شما نیز می‌توانید بهترین‌های ایران و جهان شوید.

او با بیان اینکه امروز تئاتر ایران در سطح جهان شناخته شده است، افزود: اولین بار که در آلمان اجرا داشتم، از من می‌پرسیدند مگر ایران هم تئاتر دارد؟ ما فکر نمی‌کردیم نه تنها داشته باشد بلکه از چنین سطح کیفی هم برخوردار باشد.

وقتی منافقین از رشد تئاتر شوکه شدند

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری ادامه داد: در اجرای دیگری در فرانسه، پس از پایان اجرا ناگهان گروهی از منافقین آمدند مرا در آغوش گرفته و همچنان که اشک می‌ریختند گفتند ما آمده بودیم که از دقیقه دهم نمایش، سالن را به هم بریزیم، اما آنقدر محو آن شدیم که نفهمیدیم چه زمانی دقیقه ۸۰ و نمایش تمام شد.

زارعی خطاب به دانشجویان هنرمند بیان کرد: موضوعات مختلفی وجود دارد که می‌توانید با پرداختن به آن جهانی شوید؛ اگر خودمان باشیم و از وجوه متنوع هویت خود اگاه باشیم، خیلی حرف‌ها برای گفتن با زبان هنر خواهیم داشت که در اذهان جهانیان برای همیشه ماندگار شود.

او با اشاره به اینکه فیلمسازان ایرانی هرگاه مبتنی بر فرهنگ و هویت ایرانی فیلم ساخته اند، مورد استقبال جهان و جشنواره‌های مختلف بین المللی واقع شده اند، تصریح کرد: در حوزه هنری از هیچ کوششی برای رشد و پیشرفت شما جوانان هنرمند دریغ نخواهم داشت.

نمایش را به اصل تبدیل نکنیم

حبیب احمدزاده عضو هیئت علمی دانشگاه هنر که دو کتاب «داستان‌های شهر جنگی» و «شطرنج با ماشین قیامت» او اکنون در دانشگاه‌های امریکا تدریس می‌شود و پنج فیلم نیز بر اساس آن‌ها ساخته شده است، جوانان هنرمند را به رعایت ارزش‌های انسانی در آثار هنری خود توصیه کرد و گفت: هم خودتان باشید و هم با خود صادق باشید.

او افزود: از روی اخلاص و اعتقاد و یقین به نتیجه دادن، کار کنید و مراقب باشید آثارتان پوسته‌ای و سطحی نشود تا اثرگذار باشد؛ اگر فرق واقعیت و نمایش را نفهمیم، در زندگی عادی هزار بار فریب می‌خوریم؛ درست است که به نمایش هم نیاز داریم، اما نباید به اصل تبدیل شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر ادامه داد: به قدرت استنباط برسید تا هر ماجرایی فریبتان ندهد البته شک کردن خوب است، اما گذرگاه است و نباید در آن ماند و توقف کرد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.