علی رغم فشار‌های بایدن بر هم حزبی‌هایش، دموکرات‌ها برای تصویب بودجه ۱.۷۵ هزار میلیارد دلاری دولت به شدت با هم اختلاف دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اختلافات اساسی میان نمایندگان کنگره و دولت بایدن بر سر تصویب بودجه زیرساختی این کشور وجود دارد. 

یک مقام کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: بایدن از چند روز پیش با تماس با تمامی نمایندگان دموکرات مجلس از آن‌ها خواسته بود روز جمعه به نفع بودجه پیشنهادی دولت در زمینه فعالیت‌های زیرساختی رای دهند. رهبران دموکرات‌ها نیز به رییس جمهور وعده داده بودند تا حد ممکن برای رای دادن درباره بودجه تلاش خواهند کرد.

اما به گفته منابع خبری اختلافات شدید میان دموکرات‌ها موجب شده تا فعلاً رای گیری در مورد این بودجه پیشنهادی به جایی نرسد. این اتفاق چند روز پس از آن افتاد که هم حزبی‌های رییس جمهور آمریکا در یکی از انتخابات ایالتی شکست خوردند.

رهبران حزب دموکرات اعلام کرده اند تا زمانی که اعضای حزب آماده رای دادن به بودجه ۱.۷۵ هزار میلیارد دلاری نباشند هیچ رای گیری انجام نخواهد شد.

نانسی پلوسی پس از ساعت‌ها مذاکره با اعضای حزب دموکرات پشت در‌های بسته در جمع خبرنگاران گفت: ما حزب دموکرات هستیم و بالاخره مشکلات را حل می‌کنیم.

نانسی پلوسی قصد داشت روز جمعه رای گیری برای بودجه پیشنهادی دولت را انجام دهد، ولی اعضای ارشد حزب دموکرات اعلام کردند فعلا قصد دارند برآوردی دقیق از هزینه‌ها داشته باشند .از این رو تا اطلاع ثانوی رای گیری برای این طرح به حالت تعلیق درآمده است.

گفته می‌شود به دلیل شدت اختلافات موجود ممکن است تصویب نهایی این طرح هفته‌ها به طول بیانجامد. جو بایدن برای نخستین بار به صورت آشکار از اعضای مجلس نمایندگان خواسته بود برای تصویب این بودجه همکاری لازم را انجام دهند.

اگر دولت آمریکا موفق نشود بودجه زیرساختی ۱.۷۵ هزار میلیارد دلاری برای انجام خدمات زیرساختی و فعالیت‌های اجتماعی را به تصویب برساند این می‌تواند شکستی بزرگ برای دولت بایدن باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار