برخی مقامات دموکرات امیدوارند مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه به بودجه زیرساختی پیشنهادی بایدن رای موافق دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دو مقام دموکرات آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند: دموکرات‌ها بسیار امیدوارند مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه هفته جاری با بودجه پیشنهادی دولت بایدن برای انجام خدمات زیرساختی و رفاهی موافقت کند.

با این حال هنوز مشخص نیست اهداف بلندپروازانه این بودجه کلان قرار است تا چه حدی عملی شود. به گفته این مقامات آمریکایی، دموکرات‌های ارشد تمایل دارند نتیجه نهایی مذاکرات مجلس و کنگره برای برنامه بودجه ۱۰ ساله بایدن به ارزش ۱.۷۵ میلیارد دلار نهایتاً تا مهلت قانونی امروز مکتوب شود.

به گفته منابع آگاه، در روز‌های اخیر مذاکراتی میان مقامات کاخ سفید و نمایندگانی از مجلس و کنگره آمریکا بر سر تصویب طرح بودجه پیشنهادی بایدن انجام شده که به دلیل محرمانه بودن موضوعات مطرح شده، خبری از آن منتشر نشده است.

هفته گذشته کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد طرح بایدن برای بودجه در قالب یک طرح کلی ۱.۷۵ میلیارد دلاری به مقامات مسئول ارائه شده که توانسته تا حدی نظر قانونگذاران آمریکایی را به خود جلب کند. دموکرات‌ها می‌گویند در صورت موافقت مجلس نمایندگان و کنگره با این طرح دولت راه برای سایر اهداف در زمینه ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی و ساخت پروژه‌های زیرساختی باز می‌شود.

برای حصول این توافق میان مجلس نمایندگان و کنگره آمریکا،  جو مانچین و کرستین سینما، دو سناتور دموکرات از مقامات ارشد آمریکایی باید نظر موافق ارائه دهند. این دو سناتور دموکرات جو بایدن را در ماه‌های اخیر مجبور کردند تا از طرح بودجه ۳.۵ میلیارد دلاری خود عقب نشینی کند.

بسیاری در داخل آمریکا معتقدند طرح بودجه کلان بایدن در شرایط فعلی بحران‌های اقتصادی در این کشور می‌تواند اقتصاد آمریکا را بیش از پیش دچار مشکلات جدی و تورم نماید. علاوه بر جمهوری خواهان برخی چهره‌های ارشد دموکرات نیز با تصویب این بودجه مخالفند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار