خواست خدایی منشاء اصلی نابسامانی و بروز اختلافات قضایی موجود را ضعف سیستم آموزشی مدیران در راس و کارشناسان حقوقی و شهروندان برشمرد و گفت: ساختار حقوقی شهرداری بازنگری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، افسانه خواست خدایی افزود: در راستای ساماندهی و پیشگیری از کثرت دعاوی جاری شهرداری در مراجع قضایی و شبه قضایی و نیز آسیب شناسی و بررسی جدی علل و عوامل موثر در امر طرح دعاوی علیه شهرداری ، کارگروه تخصصی با حضور آقایان غلباش مدیر کل حقوقی شهرداری، ستایشگر مدیر کل دفتر نوسازی و تحول اداری شهرداری، وفادار فرد رئیس اداره دعاوی اداره کل حقوقی ، ساداتی عضو هیات علمی دانشگاه و مشاور حقوقی و نیز اعضاء کمیته حقوقی کمیسیون برگزار و چالشهای موجود در این زمینه مطرح و به بحث گذاشته شد.

رییس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز ، منشاء اصلی نابسامانی و بروز اختلافات قضایی موجود را ضعف سیستم آموزشی مدیران در راس و کارشناسان حقوقی و شهروندان برشمرد.

او ادامه داد: ارتقاء سطح آموزش در زمینه کاهش دعاوی نقش تعیین کننده خواهد داشت و در صورت افزایش سطح اطلاعات حقوقی مدیران، کارشناسان و شهروندان ، آمار طرح شکایات و پرونده های مطروحه علیه شهرداری کاهش چشمگیری داشته که پیامد مستقیم آن نه تنها حفظ حقوق مردم و اعتبار سازمانی شهرداری بلکه پیشگیری از هدر رفت وقت و هزینه خواهد بود.

عضو حقوقدان شورای ششم افزود: آنچه امروزه شهرداری را در حوزه حقوقی با چالش مواجه کرده است، ضعف ساختار و نمودار سازمانی و لزوم بازنگری، اصلاح و بروز رسانی ساختار موجود ضمن مدنظر قرار دادن اصل تناسب در تغییر ساختار متناسب با نیازها و چالشهای فعلی حوزه اداره حقوقی است.

خواست خدایی با تاکید بر لزوم تداوم برگزاری جلسات در این حوزه، خاطر نشان کرد: در این جلسه مقرر شد شهرداری ضمن تشکیل کارگروه اختصاصی با حضور اداره کل حقوقی و حوزه های ذیربط آن و نیز اداره کل کل دفتر نوسازی و تحول اداری نوسازی و تحول اداری، پیش نویس طرح تغییر ساختار در بخش حقوقی را تهیه و ظرف مدت ده روز به کمیسیون ارائه کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار