مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۷۰ نفر از معتادان بهبود یافته در استان آموزش‌های مهارتی را فر گرفته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وهب مختاران، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان گفت: دوره‌های آموزش مهارتی به منظور اشتغالزایی و زمینه سازی برای بازگشت معتادان بهبود یافته در کمپ‌های ترک اعتیاد معتادان خود معرف (ماده ۱۵) و در قالب معتادین متجاهر (ماده۱۶) برگزار شد.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز بیش از هزار نفر از معتادان بهبود یافته آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند، تأکید کرد: این آموزش‌ها در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان، برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و مهارتی را در عدم بازگشت معتادان به سمت اعتیاد و کاهش بزهکاری‌های اجتماعی موثر دانست و افزود: الگو ساز و برشکار لباس ضخیم زنانه، تخمیر نان و تولید مخمر، پرورش دهنده زنبور عسل، تعمیرکار آبگرمکن دیواری، حصیرباف، سرویس و نگهداری خودرو و قلم زنی روی چوب، جواهر ساز مهره ای، دکوراتور نقش برجسته و درودگری از دوره‌های مهارتی برگزار شده برای این افراد است.
مختاران تأکید کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی تخصصی و فنی به معتادان بهبود یافته زمینه راهیابی آن‌ها به بازار کار و کسب درآمد را نیز فراهم می‌کند.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.