رئیس جهادکشاورزی مهاباد گفت: ۷ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین زراعی و باغی در سیل مهاباد دچار خسارت مالی شده است.

جعفر ایمانیان رئیس جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: سیل اخیر به ۷ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان مهاباد بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت زد.

ایمانیان افزود: انواع صیفی و سبزیجات، آفتابگردان، شبدر بذری و یونجه از محصولاتی هستند که در سیل اخیر دچار خسارت شده اند.

این مقام مسئول عنوان کرد: برآورد میزان خسارت‌ها به زیرساخت‌ها و ابنیه‌ها نظیر زمین‌های کشاورزی، جاده سرویس‌های مزارع، زهکش ها، پل ها، کانال‌ها و ... حدود ۱۵۲ میلیارد ریال است.

وی همچنین ساخت و ساز در بستر مسیل‌ها را از دلایل مهم بروز سیل در مهاباد عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی‌های لازم از جمله احداث سیل بند‌ها در بالادست می‌توان جلوی تکرار آن را گرفت.

این مقام مسئول بیان کرد: کارگروهی نیز باید با عضویت دادستان و دیگر دستگاه‌های مرتبط در این شهرستان تشکیل شود تا میزان خسارت‌ها برآورد و ساخت و ساز‌های غیرمجاز نیز در مسیر سیل احداث شده است شناسایی شود.

رئیس جهادکشاورزی مهاباد با بیان اینکه بروز سیل در این فصل از سال امری بی سابقه بوده، خاطرنشان کرد: خشکسالی‌های اخیر، تغییر رژیم بارندگی‌ها، افزایش بارش‌های رگباری و متوسط دمای سالانه، بی‌نظمی‌های اقلیمی را به دنبال داشته و موجب بروز حوادثی از این دست شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.