پویا دادمرز که در مسابقات بلگراد و علی رغم بیماری جسمانی توانست به نقره کشتی فرنگی امید‌های جهان دست یابد، مدال خود را به شهید علی لندی تقدیم کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در پایان مسابقات کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال جهان که ۱۰ تا ۱۲ آبان در بلگراد صربستان برگزار شد، تیم ملی کشورمان با یک مدال طلای امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، ۴ مدال نقره پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمدجواد رضایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم و ۲ مدال برنز علیرضا نجاتی در وزن ۶۳ کیلوگرم و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم به عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کرد.

دادمرز که یکی از نقره‌های تیم ایران را به دست آورد، درحالی فینالیست این دوره از رقابت‌ها شد که از بدو ورود به صربستان با سرماخوردگی خیلی شدید که تب بالای ۳۹ درجه و ضعف شدید را به همراه داشت، مواجه شد.

این جوان ۲۲ ساله ایذه‌ای، با تاکید بر اینکه علی لندی نوجوان ۱۵ ساله که برای نجات جان ۲ خانم از آتش، جان خود را از دست داد، هم محلی اوست، مدال نقره جهانش را به این قهرمانِ بزرگ تقدیم کرد.

او گفت که طی یکی یا ۲ روز آینده برای دیدار با خانواده داغدار لندی، به خانه این نوجوان خواهد رفت.

علی لندی نوجوان ایذه یک روز ظهر و زمانی که از خانه باز می‌گشت با صدای فریاد و کمک خواهی ۲ زن در آتش مواجه شد که نتوانست منتظر آتش نشانی بماند، دل به آتش زده و کپسول منشاء حریق را به بیرون پرتاب کرد، اما خود نیز دچار آتش سوزی ۹۰ درصدی شده و پس از تحمل رنج و درد سوختگی جان باخت.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.