معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به انتشار برخی خبر‌ها در فضای مجازی که در مورد شاخص فلاکت استان منتشر شده است، گفت : تاکنون هیچ منبع و مرجع رسمی آمار فلاکت استان کرمانشاه را اعلام نکرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهزاد باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : شاخص فلاکت اقتصادی حاصل جمع نرخ تورم سالانه و نرخ بیکاری سالانه است، در حالی که اکنون در میانه سال قرار داریم.

او گفت : شاخص فلاکت از شاخص‌های مهم اقتصادی است که نمایی کلی از وضعیت تورم، کسب و کار، تولید، رشد اقتصادی و حتی جرم و جنایت را نشان می‌دهد و این شاخص که از حاصل جمع نرخ تورم و نرخ بیکاری به دست می‌آید، بیانگر وضعیت رفاهی مردم است.

او افزود: بر اساس آخرین گزارش‌های رسمی مرکز آمار ایران نرخ بیکاری سالیانه استان کرمانشاه پس از قریب به ۱۰ سال صدرنشینی با ۲ رتبه بهبود در جایگاه سوم قرار گرفته است.

باباخانی افزود: نرخ تورم استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۰ رتبه بهبود یافته است و در جایگاه یازدهم کشور قرار داریم.

او با بیان اینکه این روز‌ها برخی کانال‌ها در فضای مجازی با استناد به اطلاعات منتشر شده توسط یک پایگاه خبری شاخص فلاکت استان‌ها را بازنشر می‌دهند، گفت: این موضوع قابل تأمل است، زیرا چنین شاخصی اصولاً توسط هیچ مرجع رسمی آماری از جمله مرکز آمار ایران یا بانک مرکزی اعلام نشده و بر این اساس قابل استناد نیست .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.