معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : پایانه‌ها و بازارچه‌های رسمی استان کرمانشاه در مقایسه با استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، ایلام و خوزستان بیشترین حجم صادرات کشور به عراق را به خود اختصاص داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، باباخانی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ۵۰ درصد از صادرات کل کشور به عراق را به خود اختصاص داده است گفت : بهسازی راه‌های موصلاتی دستیابی به مرزها، تأمین اعتبار و روکش آسفالت جاده سومار و فیبر نوری این مرز در دستور کار قرار دارد.

رحمانی‌پور مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت : صادرات به عراق از طریق پایانه‌های بین‌المللی پرویزخان و خسروی و بازارچه سومار در قصرشیرین، بازارچه رسمی شیخ صله در ثلاث‌باباجانی و بازار رسمی شوشمی در پاوه انجام می‌شود.

او افزود: حجم صادرات به عراق در طی امسال در مجموع بیش از یک میلیارد و ۴۳۶ میلیون دلار به وزن سه میلیون و ۵۴۸ هزار تن بوده که از نظر وزنی ۲۵ درصد و از نظر ارزشی حدود هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رحمانی‌پور درباره عمده‌ترین کالا‌های صادراتی افزود: کالا‌های صادراتی به طور عمده مصالح ساختمانی، مصنوعات پلاستیکی، میوه و تره بار سنگ آهن و سایر اقلام است که توسط تجار منطقه و کشور از طریق رز‌های استان به عراق صادر شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.