در جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه آخرین وضعیت آبرسانی هفتیان به شهرستان تفرش بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در جلسه‌ای با حضور مسئولان استان مرکزی و شهرستان تفرش آخرین وضعیت طرح اصلی آبرسانی هفتیان به شهرستان تفرش بررسی شد.

در این جلسه با تاکید بر موضوع پدافند غیر عامل، باز بودن پمپ‌ها و مخزن‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد با هماهنگی نماینده آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارتخانه نیرو منابع مالی پروژه آب هفتیان تامین شود.

در این نشست مصوب شد ایستگاه‌های اضطراری تامین آب مسقف سازی شود و به منظور حفر چاه رزرو، آب منطقه‌ای مکان جدیدی را شناسایی کند و تا هفته آینده نتیجه به فرماندار اطلاع داده شود.

آمره مدیرعامل آب منطقه‌ای استان مرکزی در این جلسه با بیان اینکه چاه‌ها را از مدار خارج نکنید گفت:
تاکنون ۳۶ میلیارد تومان برای تکمیل طرح اصلی هفتیان اعتبار پیش بینی شده است که برای تکمیل پروژه کم است وبتن ریزی مخازن شروع شده و در صورت تامین منابع تا آخر تابستان۱۴۰۱ به بهره برداری میرسد.

حاج علی بیگی فرماندار تفرش هم گفت: پمپاژ و بهره برداری از آب انتقالی از هفتیان به تفرش تا پایان آذرماه توسط شرکت پیمانکار به صورت بهره برداری آب اضطراری انجام شود و از دی ماه به صورت توافقی بر عهده آب منطقه‌ای و آبفا باشد.

با توجه به اینکه که مردم  شهر تفرش از قطع روزانه آب شرب رنج میبرند، روز پنجم آبانماه امسال طرح اضطراری و موقت آبرسانی هفتیان به تفرش با حجم ۳۵ لیتر بر ثانیه با حضور استاندار مرکزی به بهره برداری رسید که با اجرای طرح اصلی این میزان به طرح ۱۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.