زنگنه:

با تصویب طرح مدیریت تعارض منافع ابتدا مجلس باید تعطیل شود

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و تولید مجلس  به بیان توضیحاتی درباره ایرادات طرح مدیریت تعارض منافع در کشور پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و تولید مجلس  در صحن علنی امروز یکشنبه ۱۶ آبان ماه در جریان بررسی طرح مدیریت تعارض منافع اظهار کرد:  این طرح ایرادات قانون نویسی جدی دارد.  رهبری در بند ۹ سیاست‌های کلی قانون گذاری فرموده اند قانون قابل اجرا، منعطف، شفاف، مستحکم و ... باشد، اما این  طرح ایرادات اساسی دارد.  

زنگنه در ادامه بیان کرد: آیا می‌توانیم قانون را تصویب کنیم که خودمان شامل آن نشویم؟ در هر صورت خودمان هم مستقیم یا غیر مستقیم شامل این طرح می‌شویم.  

وی با بیان اینکه این گونه قانون گذاری وهن مجلس است خاطر نشان کرد: این طرح  مغایرت با قانون اساسی دارد.  منفعت شخصی در این طرح خیلی گسترده شده است. نظارت بر اجرا فقط برای سازمان بازرسی است، ولی در این طرح ارگان‌های مختلفی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده اند.

وی با بیان اینکه اصلا مشخص نیست چه کسی می‌خواهد بر چه کسکی نظارت کند؟ افزود:  بررسی فهرست دارایی‌ها با قوه قضائیه است، ولی در این طرح ارگان‌های دیگری برای آن در نظر گرفته شده که خلاف قانون است.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: با این قانون خود مجلس باید تعطیل شود و سپس باید شورا‌ها تعطیل شود. تعارض منافع و افراد را وسیع دیده ایم و اسم خودمان را مجلس انقلابی می‌دانیم.  

این نماینده مجلس افزود: مجلس انقلابی باید طرحی بنویسد که قانونی، منطبق با اسناد بالا دستی باشد و علاوه بر آن مجلس را قفل نکند.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار