عضو شورای شهر تهران با ابراز نگرانی از وقوع بحران و حریق در بازار پایتخت گفت: تراکم شدید جمعیتی و بورس فعالیت‌ها زمینه ایجاد حریق در بازار را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شمس احسان عضو شورای شهر در بیست و یکمین جلسه علنی شورا در تذکری درباره ناایمنی بازار تهران گفت: بازار بزرگ تهران به عنوان مهمترین مرکز تجاری اقتصادی دارای سه شاخصه فرسودگی مفرط است. تراکم شدید جمعیتی و بورس فعالیت‌ها مستعد برای ایجاد حریق است.

وی ادامه داد: محدوده بازار ۱۱۲ هکتار است که دو دهم درصد از مساحت تهران را دربرمی‌گیرد. ۵۲ درصد عمده فروشی‌ها، ۵ درصد خرده فروشی‌ها و ۷ درصد کارگاه‌های تولیدی در بازار شهر تهران مستقر هستند.

احسان با بیان اینکه بازار تهران دچار فرسودگی مفرط است، ادامه داد: ۷۲ درصد بنا‌های واقع در بازار بیش از ۳۰ سال و ۴۸ درصد بنا‌ها بیش از ۵۰ سال عمر دارند.

وی ادامه داد: از بزرگترین مشکلات بازار تهران فقر شدید فضا‌های روباز و نفوذ ناپذیری معابر است. همچنین از آنجایی که بازار تهران ۲۰۰ سال قدمت دارد، باعث شده بخش قابل توجهی از سیم‌کشی‌ها مستهلک شده و در حوزه لوله کشی آب هم بخش عمده از آن‌ها حالت پوسیده پیدا کرده است.

این عضو شورا با نگرانی از وقوع حریق در بازار ادامه داد: طبق بند ۱۴ از ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها رفع خطر از بناها، دیوار‌های شکسته و خطرناک در معابر عمومی، کوچه‌ها و دالان‌های عمومی و خصوصی از وظایف اساسی شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

شمس احسان افزود: لازم است با مدیریت یکپارچه و اقدامات فوریتی مانند صدور یا تمدید پروانه کسب شناسنامه ایمنی، هوشمند سازی اطفای حریق و تشکیل کمیته ایمنی نظارت بر بازار و اعتماد سازی میان بازاریان و مدیریت شهری و ارائه مشوق برای ترغیب بازاریان در دستور شهرداری تهران قرار گیرد.

این عضو شورا با ابراز نگرانی از وقوع حریق در قلب اقتصادی پایتخت از شهردار تهران تقاضا کرد که کارگروهی ویژه برای این موضوع کاره جویی شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار