اجرای کشت قراردادی گندم در داراب

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب از اجرایی شدن کشت قراردادی گندم در داراب خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد رضا صالحی معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: امسال با توجه به بالا رفتن قیمت نهاده‌ها و افزایش هزینه‌های تولید، بر اساس سیاست ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی کشت قراردادی گندم به منظور حمایت از کشاورزان در شهر داراب اجرا شد.

او با اشاره به اینکه تمامی نهاده‌های کشت گندم از سوی عاملان مربوطه به شهرستان داراب حمل و در حال توزیع میان کشاورزان است، بیان کرد: کشت گندم پاییزه در داراب از نیمه آبان ماه شروع و بر اساس سهمیه ابلاغی ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی داراب تا اواخر آذر ماه زیرکشت گندم می‌رود.

صالحی با بیان اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران مجری کشت قراردادی گندم است تصریح کرد: در کشت قراردادی به ازای هر هکتار کشت گندم مبلغ ۲ میلیون تومان مساعده به منظور تامین کود‌های پایه و بیمه محصول به کشاورزان طرف قرارداد پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب  ادامه داد: در اجرای این طرح کارشناسان این مدیریت از زمان کاشت تا برداشت محصول در کنار کشاورزان هستند و توصیه‌های فنی لازم را در مراحل مختلف رشد و نمو گندم به کشاورزان می دهند و در پایان کشت، محصول تولیدی کشاورزان با قیمت تضمینی خریداری می‌شود.

او در پایان از تمام گندم کاران شهرستان درخواست کرد برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کشت قراردادی و بستن قرارداد کشت گندم به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار