صباغیان در نطق میان دستور:

ربا و سود بانکی جامعه ما را نابود می‌کند

نماینده بافق و مهریز در مجلس گفت: امروز ربا و سود بانکی جامعه ما را نابود می‌کند و موجب ورشکستگی می شود.

به گزارش  خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی مجلس شورای اسلامی گفت: از آقای رئیسی که علیرغم شرایط سخت اقتصادی و بر خلاف رویه های دولت‌های قبل، علت العلل همه مشکلات را دولت‌های قبل ندانست. برخی دولت ها چهار سال اول را به دولت قبلی خود حمله می کردند و روند فعلی پسندیده و اخلاقی است. امیدواریم این روش ادامه یابد و فشارهای سنگین رئیس جمهور را از مسیر خارج نکند.

وی افزود: مردم همه چیز را می دانند. آقای رئیسی جلوی گرانی‌ها را بگیرید، مردم روزهای سختی را سپری می کنند. دیگر گوشت و میوه و خودرو و صاحب خانه شدن تقاضاهای دست چندم مردم شده است. امروز خریدن یک قالب پنیر یا شانه تخم مرغ برای مردم سخت شده است. گوشت قرمز و مرغ هم می‌توانند بخرند، آقای رئیسی کِی و چه زمانی مشکلات را حل می کنید؟ مردم تحت فشار هستند.

این نماینده اضافه کرد: عده‌ای امروز سرشان را برای پیدا کردن غذا در سطل آشغال می‌کنند و عده دیگری هم ۷۰۰ میلیون خرج مسائل دیگری می کنند که این فاصله طبقاتی است. مسیر قطار اقتصاد و گرانی چه زمانی تغییر خواهد کرد؟ آقای رئیسی پیشنهاد می‌کنم اگر نمی‌توانید قیمت‌ها را کاهش دهید و حقوق بازنشستگان را اضافه کنید، اگر نمی‌توانید حقوق معلمان و کارگران مظلوم برخی وزارتخانه‌ها را افزایش دهید، حداقل برای شعار عدالت خودتان حقوق های نجومی را کاهش دهید.

نماینده بافق و مهریز تصریح کرد: امروز طبق قانون برخی ۱۷ برابر حداقل حقوق دریافت می کنند. حداقل با کاهش حقوق های نجومی دل مردم را تسکین دهید. فاصله وحشتناکی بین قشر ضعیف جامعه و دیگر بخش ها در حال ایجاد است. تا زمانی که ربا در جامعه است و حکم اسلام اجرا نمی‌شود، فاصله طبقاتی از بین نمی‌رود.

وی تأکید کرد: امروز ربا و سود بانکی جامعه ما را نابود می‌کند و موجب ورشکستگی می شود. آقای رئیسی، نمایندگان و علمای اسلام و مراجع عظام! افرادی در طی سه ماه ۱۲ بار به جرم سرقت دستگیر شده است و باز هم آزادانه در شهر می چرخد. آیا این حکم اسلام است؟

صباغیان در ادامه به رفع مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره و به وزرا و مسئولان اجرایی تذکر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار