مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: تولید علوفه و گیاهان دارویی از عرصه‌های مرتعی و منابع طبیعی به علت خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به اینکه تولید علوفه و گیاهان دارویی از عرصه‌های مرتعی و منابع طبیعی ۵۰ درصد کاهش یافته است، گفت: امسال ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن علوفه و گیاهان دارویی از عرصه‌های مرتعی و منابع طبیعی استان برداشت شده است.

او افزود: در طرح‌های بهره‌برداری، افرادی که معمولاً مردم بومی همان منطقه هستند به مدت سه سال اجازه برداشت و بهره‌برداری از علوفه و گیاهان دارویی دارند که امسال این بهره‌برداری متوقف شده است.

نصرآبادی بیان کرد: برای حفاظت از گیاهان دارویی اقداماتی از جمله اصلاح و بهبود مراتع، طرح بهره برداری از گیاهان دارویی، کاشت و توسعه مجدد گیاهان دارویی را انجام داده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی عنوان کرد: اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان داری و بهبود و اصلاح مراتع از راهکار‌های مدیریت خشکسالی است.

او تصریح کرد: پارسال در زمینه تولید گیاهان دارویی ۶۰ تن آنغوزه و آویشن از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان برداشت شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.