اوجی گفت: وزارت نفت اقدامات کوتاه مدتی انجام داده تا برای تامین سوخت در زمستان با کمترین چالش روبرو شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد اوجی وزیر نفت پس از نشست خود با کمیسیون انرژی در جمع خبرنگاران گفت: نمایندگان دغدغه‌هایی درباره تامین گاز و سیستم سوخت رسانی داشتند که وزارت نفت خوشبختانه در حدود سه ماه اخیر در حوزه مختلف خانگی، صنایع و نیروگاه‌ها اقدامات کوتاه مدتی انجام داده تا برای تامین سوخت در زمستان با کمترین چالش روبرو شویم.

وی افزود: برنامه‌های ما در طی ۴ سال و ۸ سال در حوزه سرمایه‌گذاری میادین گازی، بخش‌های بالادستی، پالایشگاه‌ها و خطوط لوله و انتقال تقویت فشار گاز در این نشست به نمایندگان ارائه شد.

اوجی اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن زمان تدوین بودجه سال ۱۴۰۱، نیاز‌های وزارت نفت در حوزه تامین منابع مالی هم در بودجه ۱۴۰۱ و هم برنامه توسعه هفتم به نمایندگان ارائه شد و آن‌ها نیز قول کمک به تامین منابع مالی مورد نیاز وزارت نفت را دادند.

وزیر نفت بیان کرد: خوشبختانه با تعمیرات اساسی در حوزه پالایشگاه‌ها، سکوها، چاه‌ها و خطوط انتقال و ایستگاه‌های تقویت فشار، حداکثر تولید را از میادین گازی مستقل و مشترک خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: همچنین با حرکت به سوی تامین سوخت نیروگاه‌ها و صنایع با اولویت تأمین سوخت پاک، حدود ۴۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع را بیش از پارسال ذخیره سازی کردیم و تلاش می‌کنیم تا بخش صنایع نیروگاه‌ها از سوخت پاک استفاده کنند. از سوی دیگر، پالایشگاه‌های سوخت در آبادان، تهران و تبریز از نظر کیفیت سوخت ارتقاء می‌یابند و سعی داریم فرآورده هایشان به خصوص مازوت و نفت کوره در حد استاندارد و یورو ۹۴ و ۹۵ باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار