مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: ادامه حیات فرهنگی زاینده در جامعه نیازمند غنای ادبیات کودک و نوجوان است و فعالان این حوزه باید در مسیر مهارت‌افزایی این نسل گام بردارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سیدقاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت:تولید محتوا متناسب با ذائقه مخاطب در این حوزه بسیار مهم است و باید به کیفی گرایی بیشتر از کمی گرایی توجه شود.

اوافزود: غیراقتصادی بودن فعالیت در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از چالش‌ها و تهدید‌های این حوزه بوده و برای فردی که در این حوزه به صورت خلاقانه به تولید اثر می‌پردازد باید زمینه استمرار فعالیت فراهم شود.

او گفت: نداشتن استاندارد‌های لازم در تولید کتاب از دیگر تهدیدات این عرصه بوده و نویسندگان و ناشران ادبیات کودک و نوجوان به جای تکثر در تولید اثر به فکر ارتقای محتوا و کیفیت بخشی به آثار این حوزه باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به لزوم آسیب شناسی ادبیات کودک و نوجوان ادامه داد: این ادبیات با توجه به مخاطبان پویای خود می‌تواند پنجره‌های رشد و تعالی و شناخت و فهم از زیستن را برای کودکان و نوجوانان بگشاید و با آسیب شناسی در این حوزه آثاری بهتر و در خور و خلاقانه‌ای تولید خواهد شد.

ناظمی یادآوری کرد: لزوم بهره گیری از فرصت ایجاد شده از طریق فناوری‌های ارتباطی برای گسترش و تعمیق ادبیات فاخر و تاثیرگذار در حوزه کودک و نوجوان ضروری است.

در این نشست فعالان ادبیات کودک و نوجوان استان برخی مشکلات و مسائل این حوزه را بیان کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.