شهردار اهواز گفت: برای حل مشکلات شهر اهواز نیاز به مدیریت جهادی و همیاری مردم است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا امینی شهردار اهواز گفت: کلانشهر اهواز سومین شهر از نظر وسعت می‌باشد و بدون برنامه و ضابطه بندی رشد و گسترش یافته است و طبق یک تناسب و قاعده در بین کلانشهر اهواز ۳۰ درصد بودجه به امور جاری و پرداخت حقوق و ۷۰ درصد به امور عمرانی اختصاص می‌یابد که این موضوع در شهر اهواز وجود ندارد.

او بیان داشت: برای حل مشکلات شهر اهواز نیاز به مدیریت جهادی و همیاری مردم است و کلانشهر اهواز با معضلات فراوان روبرو است که برای حل آن‌ها نیاز به برنامه زمان بندی دارد که در این زمینه برنامه‌ای تنظیم و به شورای اسلامی شهر تقدیم و این برنامه به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

امینی با بیان اینکه از مجموع ۹۳۰ میلیارد تومان بودجه شهر در نیمه نخست امسال، ۹۰۰ میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق شده است، افزود: تا پایان امسال قرارداد پیمانکاران به پایان میرسد و با آمدن پیمانکاران جدید از ابتدای سال آینده از نظر جمع آوری زباله و نظافت شهری شهروندان تغییرات را مشاهده خواهند کنند.

شهردار اهواز ادامه داد: شایسته سالاری، تعهد، تخصص، مدیریت جهادی و دلسوزی از جمله ویژگی‌های که یک مدیر در شهرداری اهواز است و اواخر امسال قرارداد پیمانکاران تمام می شود، که برای بخشی از مشکل های کنونی اهواز به دنبال دعوت از پیمانکاران ملی و پرتوان هستیم تا جایگزین پیمانکاران موجود شده و وضعیت کنونی شهرداری ساماندهی شود ضمن اینکه رابطه بین شهرداری و پیمانکاران را قطع کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: با پایان قرارداد پیمانکاران موجود در پایان امسال و رایزنی های انجام شده برای ورود پیمانکاران قوی، امیدواریم ابتدای سال آینده وضعیت نظافت شهر با تغییر چشمگیری مواجه شود و شهرداری‌ها برای انجام وظایف قانونی خود دارای درآمد‌هایی به صورت غیرپایدار هستند که نبود تناسب بین وظایف و اختیارات، ارائه خدمات به مردم را با چالش مواجه می‌کند. شهر اهواز در این زمینه با چالش‌های جدی تری نسبت به سایر کلانشهر‌های کشور مواجه است.

او گفت: مدیریت، منابع و زمان  سه ضلع مهم حل چالش‌های مدیرت شهری است و ناملایمات گذشته و انباشت مشکلات، موجب شده است تا بخش مهمی از زمان کاری ما در شهرداری به مطالبه‌های متعدد کارگران اختصاص یابد و منابع شهرداری مشتمل بر دو بخش سرمایه انسانی و منابع مادی می‌شود و منابع مادی از طریق تراکم فروشی، بارگذاری جمعیت و اخذ وجوه تخلفات ساختمانی تامین می‌شود که این موضوع موجب به هم ریختگی شهری می‌شود.

امینی ادامه داد: اهواز از نظر جمعیت هشتمین کلانشهر و از نظر وسعت سومین کلانشهر کشور است که این موضوع نشان از رشد بیش از اندازه شهر اهواز در سطح است. این موضوع زمین خواری، تصرف‌های عدوانی و تجاوز به حقوق مردم را در پی داشته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار