چین ماکت ناو‌های آمریکایی را برای انجام آزمایش موشکی ساخت+ تصاویر

چین ماکت‌هایی از کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا ساخته و از آن‌ها برای اهداف موشکی خود استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، تصاویر ماهواره‌ای روز یکشنبه نشان داد که ارتش چین ماکت‌هایی به شکل یک ناو هواپیمابر نیروی دریایی و سایر کشتی‌های جنگی آمریکا ساخته و از آن‌ها به عنوان اهداف آموزشی، در صحرای سین کیانگ استفاده می‌کند.

این ماکت‌ها نشان دهنده تلاش‌های چین برای رویارویی با نیروی دریایی آمریکا در بحبوحه تنش‌ها با تایوان و دریای جنوبی چین است.

تصاویر ماهواره ای، طرح کلی یک ناو آمریکایی و حداقل دو ناوشکن موشک هدایت شونده کلاس Arleigh Burke را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد یک مجموعه هدف جدید در صحرای تاکلامکان باشد.

موسسه نیروی دریایی آمریکا به نقل از شرکت اطلاعات مکانی ال سورس آنالیز گزارش داد که چین از این مجموعه ماکت‌ها برای آزمایش موشک‌های بالستیک استفاه می‌کند.

برنامه‌های موشکی ضد کشتی چین از سوی نیروی موشکی ارتش آزادیبخش خلق نظارت می‌شود. وزارت دفاع چین در خصوص این ماکت‌ها اظهارنظری نکرده است.

بر اساس آخرین گزارش سالانه پنتاگون در مورد ارتش چین، پکن اولین پرتاب مستقیم خود به سمت دریای جنوبی چین را در ژوئیه ۲۰۲۰ انجام داد و شش موشک بالستیک ضد کشتی DF-۲۱ را به سمت آب‌های شمال جزایر اسپراتلی شلیک کرد. چین با تایوان و چهار کشور جنوب شرقی آسیا اختلافات ارضی دارد.

پیشتر نیز آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که آمریکا از فیلیپین در صورت حمله در دریای جنوبی چین دفاع خواهد کرد و به چین هشدار داد که «رفتار تحریک آمیز» خود را متوقف کند.

آزمایش موشک‌

موشک

بالستیک چین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار