معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان گفت: در سال جاری طرح غربالگری بینایی سنجی (آمبلیوپی) برای ۳۵ هزار نفر از کودکان سه تا ۶ سال مناطق شهری و روستایی استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،ناصر کریمیان معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان اظهار داشت: طرح بینایی سنجی کودکان امسال از خرداد آغاز شده است و تاکنون ۳۵ هزار کودک زیرپوشش این طرح قرار گرفته اند و سه هزار نفر از این تعداد به مرحله مداخله ارجاع شده‌اند.

کریمیان با بیان اینکه در راستای اجرای طرح بینایی سنجی ۴۰ پایگاه ثابت و سیار درسطح استان دایر شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۱ هزار کودک سه تا ۶ سال استان در سال جاری زیرپوشش این طرح قرار بگیرند.

او افزود: بینایی سنجی کودکان در پایگاه‌ها به ۲ روش انجام می‌شود که در پایگاه‌های سیار از طریق دستگاه و در پایگاه‌های ثابت یا مراکز مثبت زندگی از طریق (E چارت) انجام می‌شود.

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان با بیان اینکه پیشگیری از تنبلی چشم در سه سطح شامل غربالگری، بینایی سنجی و ارجاع به متخصص انجام می‌شود، اظهار داشت: اجرای این طرح فقط به پوشش ختم نمی‌شود بلکه در مراحل بعدی کودکانی که با اختلالات بینایی از جمله تنبلی چشم و یا کم بینایی مواجه هستند به پزشک متخصص ارجاع داده خواهند شد.

کریمیان از خانواده‌ها خواست برای اطمینان از سلامت بینایی کودکان سه تا ۶ ساله خود به پایگاه‌های سنجش بینایی در شهر‌ها و روستا‌های محل سکونت خود مراجعه کنند.

او به ارائه گزارشی از اجرای طرح در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طبق برش کشوری و با توجه به شیوع ویروس کرونا ۳۲ هزار نفر از کودکان سه تا ۶ سال مشمول باید تحت پوشش طرح قرار می‌گرفتند که این تعداد در کردستان به ۶۴ هزار نفر یعنی ۲ برابر برش تعیین شده رسید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.