خاکی صدیق از فراهم شدن شرایط فرصت مطالعاتی استادان سوریه‌ای در ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مشترک با حضور بسام بشیر ابراهیم وزیر سوریه و معاونان وزیر علوم ایران هم اکنون در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است.

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم در این مراسم اظهار کرد: ملت ایران همیشه در کنار ملت سوریه بوده و خواهد ماند.

او افزود: امکان این را داریم تا زمینه حضور استادان سوریه‌ای را در دانشگاه‌های ایران به عنوان فرصت مطالعاتی و استاد وابسته فراهم کنیم و همچنین انتظار داریم تا شرایط حضور استادان ایرانی برای فرصت مطالعاتی و استاد وابسته در دانشگاه‌های سوریه هم متقابلا اعلام شود.

خاکی صدیق تصریح کرد: در ایران بیش از دو دهه تجربه برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی پژوهشی را با دانشگاه‌های بزرگ داریم که می‌توانیم آن را به دانشگاه ها‌ی سوریه نیز تعمیم دهیم.

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: همچنین ما می‌توانیم به راه اندازی و ایجاد پردیس و شعبه‌های مشترک دانشگاهی به صورت دانشکده بین دانشگاه‌های ایران و سوریه در هر دو کشور اقدام کنیم. برای اینکه پیشنهادات عملیاتی شوند باید یک برنامه ریزی برای اجلاس مشترک دانشگاه‌های ایران و سوریه در آینده داشته باشیم تا برنامه‌های عملیاتی و اجرایی در سطح روسای دانشگاه‌ها طراحی شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیرعلوم ، دانشجوبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.