استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: نیازمندی‌های حاشیه شهر از نظر تعداد مدرسه و کلاس شمارش شود، پیگیری‌ها از اوقاف، آستان قدس و تامین زمین هم انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در جلسه بیست و سومین جشنواره خیرین مدارس خراسان رضوی در خطاب به خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی گفت: مدرسه سازی نوعی مشارکت در تربیت و آموزش فرزندان این مرز و بوم است که همانا این از الطاف و توفیقات الهی به شمار می‌رود.

او افزود: متاسفانه وضع فضای آموزشی در خراسان رضوی نسبت به استاندارد بسیار پایین است؛ میانگین کشوری ۵/۵ است و خراسان رضوی ۴/۲ هستیم و مشهد نیز  ۲/۲است و این زیبنده شهر مزین به نام امام رضا نیست.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همت مضاعفی می‌طلبد که اقدامی جهادی دیگر انجام شود و پیشنهاد من به آقای خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش این است که نیازمندی‌های حاشیه شهر را از نظر تعداد مدرسه و کلاس برشمارند و پیگیری‌ از اوقاف وآستان قدس هم انجام شود و حتی اگر لازم شد تامین زمین هم انجام و همچنین پیشنهاد میکنم برنامه جدی و تدابیری برای حاشیه شهر اندیشیده شود تا میانگین سرانه حاشیه شهر به مشهد و استان نزدیک شود.

خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست و در خطاب به خیرین مدرسه ساز گفت: توفیق مدرسه سازی امر بسیار مهمی است که خدا این توفیق را به شما ارزانی داشته است.

او افزود: همه کشور‌هایی که به توسعه رسیده‌اند حتما از مسیر آموزش و پرورش گذر کرده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: اولویت اول وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش پرورش عدالت آموزشی است و تا فضای استاندارد نداشته باشیم این امر مهم برایمان فراهم نخواهد شد.

نیازمندی‌های فضای آموزشی حاشیه شهر مشهد پیگیری شود

خدابنده بیان کرد: جمع بازماندگان از تحصیل هم اولویت دومی است که این فضا هم توسط شما خیرین فراهم می‌شود.

او تصریح کرد: ساخت مدرسه بسیار مهم است و بر همین اساس سرانه ساخت مدرسه را اعلام کردند، اما مهم‌تر از مدرسه ساختن، ترویج فرهنگ مدرسه سازی خیری است که بر اساس همین فرهنگ سازی است که حضور پررنگ بانوان و جوانان را در این امر مهم داریم.

رافتی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست گفت: از همه خیرین مدرسه ساز و مشارکت۵۰ درصدی آن‌ها تشکر میکنم، سال گذشته مقام اول در اطلاع رسانی را داشتیم و در پویش آجر به آجر و به رنگ مدرسه مجمع همکاری خوبی داشته اند.

ابوالقاسم بابائی سرپرست اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی ضمن خیر مقدم به خیرین مدرسه ساز و اعضای خیرین مدرسه ساز گفت: بیست و سومین جشنواره خیرین مدارس خراسان رضوی به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

او به ارائه گزارش وضعیت دانش آموزان خراسان رضوی پرداخت و افزود: تا کنون بیش از ۳۰۰۰ خیر حقیقی و حقوقی جذب شده اند که ۲۰ درصد آن را بانوان تشکیل میدهند، در هرسال میزان تعهدات خیرین مدرسه ساز رو به رشد است و امیدواریم همچنان این رشد ادامه داشته باشد.

 سرپرست اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی ادامه داد: پروژه‌های تحویلی اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ نیز رو به رشد است که در ۶ ماهه نخست امسال پروژه‌های دولتی با کمک ۵۰ درصدی خیرین تهیه شده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰۰ پروژه در حال اجراست و دولت هم به اندازه حمایت خیرین تعهدات خود را در انجام پروژه‌ها اجرایی می‌کند که این تخصیص اعتبار رو به افزایش است و سهم دولت هم در انجام پروژه‌ها زیاد است.

سرپرست مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با اشاره به وضعیت فضا‌های آموزشی در حاشیه شهر مشهد تاکید کرد: برای رسیدن به میانگین سرانه استان نیاز به احداث ۲۵۶۰۰۰ متر مربع فضای آموزشی با اعتبار ۱۰۲۴۰ میلیارد ریال داریم.

در پایان این مراسم از جمعی از خیران مدرسه ساز تقدیر شد.

نیازمندی‌های فضای آموزشی حاشیه شهر مشهد پیگیری شود

 

نیازمندی‌های فضای آموزشی حاشیه شهر مشهد پیگیری شود

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.