دادستان کل کشور:

یک پایه قضاوت عادلانه کارشناسی است

منتظری گفت: یک پایه قضاوت عادلانه کارشناسی است و اگر کارشناس کوتاهی کند و بدون داشتن علم نظر دهد قطعا در حکم خلاف سهیم است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در نشست کارآموزان کارشناسان استان تهران اظهار کرد: از اینکه خدمت ارزنده‌ای و برای تحقق عدالت انتخاب کردید تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: از اصول پذیرفته شده رایج در بین عقلای عالم در همه اعصار و قرون و همه مذاهب و ملل و اقوام رجوع جاهل به عالم وجود دارد و در هر موضوع و امری که انسان نیاز داشته باشد باید به عالم مراجعه کرد و این مراجعه اساس یک بحث فقهی است.

منتظری گفت : جامعه وکلا و جامعه کارشناسان دو بال قوه قضائیه برای رسیدن به عدالت است امروز حوزه موضوعات قضایی در محاکم بسیار گسترده است و قاضی ملزم است تا نظر کارشناس را بگیرد.

دادستان کل کشور اظهار کرد: یک پایه قضاوت عادلانه کارشناسی است و اگر کارشناس کوتاهی کند و بدون داشتن علم نظر دهد قطعا در حکم خلاف سهیم است.

وی تصریح کرد: نظر کارشناس در تصمیم و حکم قاضی تاثیر دارد و وقتی وی مبتنی بر نظر کارشناس حکم دهد کارشناس هم باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشد آن وقت که قلم کارشناسی روی کاغذ می‌رود فقط باید به خدا فکر کرد.

منتظری با اشاره به کارشناسی‌هایی که مبانی درست ندارند گفت: گاهی اختلاف نظر‌های متعددی وجود دارد و همین موضوع باعث اطاله دادرسی می‌شود و مرکز مشاوران و کانون کارشناسان باید آسیب‌های قضایی در حوزه وکالت و کارشناسی را بررسی کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضائیه ، قضاوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
با سلام جناب قاضی با عرض معذرت رضایت کدام مردم اینجانب زمینی 2500متر سال 1374 خریداری نمودم قاضی فقط برابر ادعا وکیل بدون تحقیقات و کارشناسی دادنامه صادر نماید چندین گزارش دادم کسی پیگیری ننموده ؟ مجددا به انتظار دستور رییس محترم دستگاه قضاء دیگر با نامه نگاری فایده ندارد بنظرم پارتی و وکیل با نفوذ ندارم ؟شماره پرونده بایگانی شعبه 4 دادگاه عمومی ساری555/97وتقاضا اصلی اینجانب 30000متر زمین در طبیعت بعنوان ماترکه وجود ندارد دادنامه بدون تحقیقات و کارشناسی برای ملک اشخاص صادر گردیده پرونده اصلی ماترکه به بایگانی 890537 شعبه 4 حقوقی ساری حالا بنظر شما کسی به حرف قانونی اینجانب توجه می کنند اینجانب از شخص رییس محترم دیوان عالی کشور دستور گرفتم اقدامی نشده بنظرم بیشتر شعار میباشد حالا صحبت از رضایت مردم گفته میشود مجددا شاید از این طریق مسوولین مربوطه احساس تکلیف نمایند بدون واسطه حداقل رسیدگی عادلانه نمایند (سی هزار متر زمین در طبیعت وجود ندارد چگونه برای آن دادنامه صادر گردیده ) با احترام
آخرین اخبار