درپی بحرانی شدن وصعیت اتیوپی، چندین نفر از خاخام‌های رژیم صهیونیستی خواستند هزاران یهودی این کشور به اراضی اشغالی انتقال داده شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، خاخام‌های ارشد رژیم صهیونیستی با منتشر کردن بیانیه‌ای، در اقدامی توسعه‌طلبانه از «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم خواستند درپی بحرانی شدن وضعیت اتیوپی هزاران نفر از یهودیان این کشور را به اراضی اشغالی منتقل کنند!

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت به نقل از این صهیونیست‌ها نوشت: ما می‌دانیم که مقامات مربوطه در حال بحث در مورد وضعیت و احتمال تسریع مهاجرت برادران ما به سر می برند که در انتظار مهاجرت هستند؛ اما متاسفانه اطلاعات نادرست و برخی منافع باعث تاخیر‌هایی شده که جان آن‌ها را به خطر می‌اندازد. ما از مقامات اسرائیل می‌خواهیم که سطح حوادث وخیم را پیش‌بینی کرده و بقیه یهودیان اتیوپی را به اینجا بیاورند؛ چرا که ما برادر هستیم.

در همین راستا «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از برگزاری یک نشست اضطراری در روز چهارشنبه برای بررسی این موضوع خبر داده و گفت: روز چهارشنبه درخصوص وضعیت ۱۰ هزار یهودی که در اردوگاه‌های آدیس‌بابا زندگی می‌کنند، بحث و تصمیم‌گیری خواهیم کرد. در این جلسه بررسی خواهد شد که آیا این یهودیان اتیوپیایی در خطر هستند یا خیر و آیا می‌توان از آن‌ها در اردوگاه‌ها آدیس‌بابا محافظت کرد و یا اگر نبرد‌ها واقعاً به پایتخت برسد، می‌توانیم آن‌ها را نجات دهیم یا نه؟.

طی سالیان متمادی، رژیم صهیونیستی هزاران یهودی فلاشا اتیوپیایی را وارد اراضی اشغالی کرد که تعداد آن‌ها تا پایان سال ۲۰۱۷ به حدود ۱۴۸۰۰۰ نفر رسید که بر اساس آمار رسمی، ۸۷۰۰۰ نفر در اتیوپی و ۶۱۰۰۰ نفر در داخلسرزمین های اشغالی به دنیا آمدند.

رژیم صهیونیستی طی چند روز گذشته نیز با صدور دو بیانیه از شهروندان خود خواست تا به اتیوپی سفر نکنند و از اتباع خود که در آنجا حضور داشتند، خواست تا سریعاً این کشور آفریقایی را ترک کنند ؛ همچنانکه خانواده‌های اعضای هیئت های دیپلماتیک این رژیم در اتیوپی به تل آویو منتقل شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار