مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۳۰ درصد فضا‌های آموزشی این استان نیاز به ایمن‌سازی دارد که دولت به تنهایی نمی‌تواند آن‌ها را استاندارد کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، امیر غفوری نژاد،مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان اظهار کرد: بیش از ۱۰ درصد فضا‌های آموزشی استان توسط خیران بنا شده است که امید می‌رود این رقم در سال‌های آینده افزایش یابد چراکه موجب ترویج فرهنگ وقف می‌شود.

وی افزود: سال گذشته مجموعه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با ایجاد پویش‌های مختلف موجب مشارکت خیران و ۶۴۲ هزار نفر از دانش‌آموزان در امر مدرسه سازی شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان ادامه داد: اکنون نیز در قالب پویش «از غدیر تا ظهور» کار اجرایی ۱۰ فضای آموزشی در قالب ۱۷ کلاس درس آغاز شده است که پنج کلاس ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

غفوری نژاد افزود: با مشارکت خوب خیران طی ۲ سال گذشته، ۷۲ کلاس درس در قالب ۳۰ فضای آموزشی با زیربنای بیش از هشت هزار و ۶۲۰ مترمربع و اعتبار ۳۰ میلیارد تومان برای دانش‌آموزان لرستانی احداث شده است.

وی تصریح کرد: همچنین بیش از ۹۸ کلاس در لرستان به نام شهدا مزین شده است و در آینده نزدیک تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

وی بیان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و با کمک خیران طی نیمه نخست امسال، ۷۴ واحد آموزشی با بیش از ۳۰ هزار مترمربع در لرستان احداث شده است به نحوی که به طور میانگین هر هفته یک فضای آموزشی ۱۰ کلاسه تحویل دانش‌آموزان شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان ادامه داد: پس از سیل سال ۹۸، بیش از ۴۷ کلاس در قالب ۲۷ فضای آموزشی توسط سپاه پاسداران برای دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار استان ایجاد و تعدادی از این فضا‌ها تحویل آموزش و پرورش شد.

غفوری نژاد بیان کرد: با فرض اینکه اعتبارات دولتی نوسازی مدارس لرستان سالانه بیش از ۳۰ میلیارد تومان وجه نقد باشد، بیش از ۳۰سال زمان لازم است تا بتوان ۳۰ درصد فضای ناایمن آموزشی استان را استاندارد کرد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳۰ کلاس درس با مشارکت خیران و اعتبار ۳۵ میلیارد تومان احداث شده یا در دست ساخت است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار