رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان از آغاز عملیات اجرایی تولید ۲۰۰ هزار اصله نهال گلدانی شامل گونه‌های مثمر و غیر مثمر، گیاهان دارویی و ... در نهالستان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان با بیان اینکه عملیات اجرایی تولید ۲۰۰ هزار اصله نهال گلدانی در نهالستان این شهرستان آغاز شده است، بیان کرد: این نهال‌ها از انواع گونه‌های درختی و درختچه‌ای مثمر و غیر مثمر و گیاهان دارویی و… هستند.

وی با بیان اینکه این نهال‌ها با هدف توسعه فضای سبز شهری، جنگل کاری، بادشکن اطراف مزارع و … در شهرستان سمنان توزیع و غرس می‌شوند، افزود: تولید نهال از گونه‌های سرو شیراز، سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای، کاج مشهد، کاج سیاه، زبان گنجشک، اقاقیا، ارغوان، توت، زیتون تلخ، سنجد، هیبرید پده و کبوده، گز شاهی، ایلان و گلابی وحشی و بادام کوهی از جمله اقدامات منابع طبیعی در سال جاری بوده است.

رئیس منابع طبیعی سمنان با بیان اینکه در صورت ارتقای اعتبارات، ظرفیت افزایش تعداد و تنوع و توسعه گونه‌های جدید سازگار با شرایط اقلیمی شهرستان، وجود دارد، ابراز کرد: تأمین نهال مورد نیاز دستگاه‌های متولی فضای سبز و عضو طرح ملی نهضت سبز کشور مانند سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یکی از ظرفیت‌های نهالستان منابع طبیعی شهرستان سمنان برای توسعه فضای سبز است.

منظمی با بیان اینکه منابع طبیعی برای کاهش آلودگی ناشی از فعالیت کارخانه‌ها و صنایع به شهرک‌های صنعتی نیز درخت می‌دهد، گفت: باز کاشت نهال‌های یکساله از خزانه به گلدان یکی از اقداماتی است که برای تأمین نهال‌های مورد نیاز استان در شهرستان سمنان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار