به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نامه رئیس جمهور دولت سیزدهم مبنی بر معرفی مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را اعلام وصول کرد.
رئیس مجلس با استناد به قانون اعلام کرد که پس از قرائت نامه رئیس جمهور و اعلام وصول آن همراه با مستندات، کمیسیون تخصصی و کمیسیون های مرتبط وارد بررسی مدارک و مستندات می شوند و پس از ارائه گزارش آنها، رسیدگی به صلاحیت وزیر پیشنهادی در نشست علنی انجام خواهد شد.
نمایندگان مجلس در زمان قرائت نامه رئیس جمهور در نشست علنی، با فریاد «دو دو» مخالفتشان را با این وزیر پیشنهادی اعلام کردند.
انتهای پیام/
وقتی دولتهای سابق ودولت کنونی طبق سیاستهای امنیت ملی
هیچ اهمیتی به آموزش وپرورش نمی دهند. انتخاب وزیر خوب یابد برای آن دیگر چه اهمیتی دارد.حقوقها که مساله مهمی است را دولت می پردازد ، مجلس و وزارت آموزش پرورش هم که صدساله رتبه بندی معلمانشان تکمیل نمیشود.مگر حالا که کشور وزیرآموزش پرورش نداشته چی شده.اصلاً این همه تحصیل کرده بیکارداریم که چی؟ تازه کنکورهم شده کاسبی موسسات کنکوری، طرف خودش دانشگاه قبول نشده هزاران دکان تضمین قبولی کنکور زده یاخودش قبول شده آن هم رشته های سرگرم کننده.بهترین دانش آموز ایرانی ازقبول شدن درکنکور محروم میشه چون سوالات کنکور امتحان نیست بلکه انتقام پیچ درپیچ خیلی پیچیده است.یعنی کنکورشده تست هوش وجنگیدن با اعصاب چندین هزار دانش آموز وخانواده آنها وهمه تلاشهای دانش آموزان زورباطل زدن است آیا یک منجی درکشور پیدانمی شود که این روش کفرمطلق را اصلاح کند کنکور به مغز داوطلبان به شدت لطمه وارد می کند و فشارهای بی پایه وبطورجد کافرانه آن روزگارهمه راسیاه کرده
و دردآورترازآن بعدازاینهمه ریاضتها فارغ التحصیلی با بیکاری نا امیدکننده ای مواجه است معلوم نیست مجلس درکشور در زمینه کنکور چه نظارتی دارد کنکوری که هزاران لطمات جبران ناپذیر رابه خانواده ها میزند چرا متوقف یا اصلاح نمی شود وطبق روشهای عهد دقیانوس تا کنون ادامه دارد وبرشدت تخریبات آن نیز سال به سال افزوده میشود.دانش آموزان باید اصل مطالب کتابی را بطور دانشی ومفهومی ومقایسه ای بیاموزند ولی وقتی هدف طراحی سوالات تست هوشی ایزایی و
و غیرمنطقی وطولانی پاسخ وغیراستاندار باشد و زمان پاسخگویی با زمان بررسی چهارگزینه ها هیچ گونه تطابقی نداشته باشند این امر نوعی تظلم وپایمال کردن حق الناس وظلم گستری عمومیست وبرخی افراد کم سوادهم مرتب تکرارمی کنند که شرایط کنکور چه خوب وچه بد برای همه مساوی است ولی یک آدم باشرف پیدانمیشود که بگوید آیا شرایط زندگی همه دانش آموزان درسراسر کشور یکسان است آیا همه ،معلمان مجرب، مدرسه مجلل وامکانات مساوی دارند
با این دیوارکشیها دور دانشگاهها واختصاصی کردن شرایط تحصیلی درجمهوری اسلامی ظلم عظیمی متوجه افرادضعیف میشود هیچ کس غیرتش برنمی دارد و وجدانش آرام نمیشود که دولت بدترین شرایط رابرای تحصیلات برای او قراردهد وباکنکورهای غیرمنطقی سدراه پیشرفتش شود آنگاه با ترحم برخیها باخفت وخواری به شغلی یا سمتی یا کاری منصوب شود یا یارانه بگیرد تا زنده بماند.بنابراین روال آموزش درتمام مقاطع درکشور روال غلطی است وسندآن عقب ماندگیهای زیاد فرهنگی وعلمی است وسنداین عقب ماندگیها تعجبات خیره کننده از پیشرفتهای انگشت شمار علمی درکشوراست. که چشم حیرت همه ازاختراعات وابداعات ازحدقه بیرون می زند درحالی که اگرتوجهات به آموزش پرورش علمی ترباشد روند پیشرفت کشور از یوفوسازیها وکشف فضاهای کرات آسمانی هم بالاترمی رود ولی چه سود که عزم ملی دراین باره وجود ندارد.