تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن بیش از یک فنجان قهوه در روز مضراتی را برای بدن ایجاد می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عاجل، مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ انجام شد، نشان داد که نوشیدن دو فنجان قهوه در روز ممکن است خطر ابتلا به بیماری مزمن کلیوی را افزایش دهد.

در این مطالعه ۳۷۲ متابولیت در خون ۳۸۱۱ فرد مختلف مورد بررسی قرار گرفت. متابولیت‌ها مولکول‌های کوچکی هستند که زمانی که بدن غذا، دارو یا مواد شیمیایی را تجزیه می‌کند تولید  می‌شوند. نتایج نشان داد که ۵۶ درصد از افراد مورد بررسی روزانه قهوه می‌نوشند و ۳۲ درصد بیش از دو فنجان در روز می‌نوشند.

در طی آزمایش‌های خود، محققان یک متابولیت مرتبط با قهوه را کشف کردند که می‌تواند به سالم‌تر شدن کلیه‌ها کمک کند، با این حال، نگران‌کننده است که آن‌ها دو متابولیت دیگر را نیز پیدا کردند که با بیماری مزمن کلیوی مرتبط هستند.

یافته‌های جدید محققان جانز هاپکینز را شگفت‌زده کرد، زیرا گزارشی که ۶ ماه پیش منتشر شد به این نتیجه رسید که «اثر مفید قهوه بر عملکرد کلیه‌ها» وجود دارد.

دکتر کیسی ریبهولتز، یکی از نویسندگان مطالعه جدید، به ایندیپندنت گفت: یکی از متابولیت‌های مرتبط با قهوه، که با بیماری کلیوی نیز مرتبط است، حاوی ترکیباتی است که با سیگار کشیدن مرتبط است و توضیح داد که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا عاشقان قهوه وحشت نکنید.

تعداد زیادی از مطالعات دیگر ثابت کرده اند که قهوه می‌تواند برای سلامت کلی فرد مفید باشد. در ماه ژوئن، یافته‌های منتشر شده در مجله پزشکی BMC Public Health نشان داد که نوشیدن سه تا چهار فنجان قهوه در روز ممکن است خطر ابتلا به سرطان کبد و سایر بیماری‌های کبدی مرتبط با الکل را کاهش دهد.

مطالعه‌ای که در سپتامبر گذشته منتشر شد همچنین نشان داد که نوشیدن حداکثر سه فنجان قهوه در روز می‌تواند از قلب محافظت کند.

این مطالعه نشان داد که در بین افرادی که تشخیص بیماری قلبی ندارند، نوشیدن نصف تا ۳ فنجان قهوه در روز با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی، سکته مغزی و مرگ زودرس به هر دلیلی در مقایسه با نوشیدن سایر نوشیدنی‌ها مرتبط است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: قهوه ، مضرات قهوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد صادق مستغیث
۱۷:۰۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
زودتر تصمیم،تو بگیر، تکلیف ما رو روشن کن، بخوریم یا نخوریم
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۰۴:۰۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
لطفا منبع خبر را نیز در انتهای گزارشهایتان بنگنجانید. به نقل از عاجل یعنی چی؟ سایته؟ خبر گزاریه؟ نشریه است؟ با تشکر
Czechia
تشنه
۲۳:۱۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
البته سعی کنیم قهوه یانسکافه را بصورت افراط مصرف نکنیم. من هرروزحدود12فنجان250cc نسکافه میخورم،نمیدونم زیاده یا نه،اما عملکردکلیه ها بهترازقبل شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
ان چیز که واضح است هر گیاه و حیوان را خدا با دلیل آفریده و فوایدی در اندازه استفاده کردن است که اگر بیشتر ازاون دوز مصرف گردد بسمت ضرر میرود که قهوه هم از این قسم.مسلما ان چیزی که می گویند مفید است قهوه تازه خردشده است نه قهوه های فراوری شده که در داخل شیشه ها ریخته شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
طرفند تبلیغاتی جالبی بود واسه تبلیغ قهوه خوشم اومد، ولی یه کمی ناشیانه بود!!!!
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۱۹:۰۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
مصرف یک فنجان قهوه در روز مفید هست اما دو فنجان در روز ضرر دارد ،البته اگر مصرف همیشگی باشد
United States of America
علی
۱۷:۴۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
جاش چایی زعفران بخورید حالشو ببرید
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۳۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
ما از دست شما کارشناسان تغذیه علوم پزشکی چه خاکی بر سرمون بزنیم یه روز میاید میگید قهوه بسیار مفید است و از خواصش می گویید و مینویسید یه روز میاید می گید قهوه نخورید براتون ضرر دارد و از مضرات نوشیدن قهو می نویسید ولم کنید بیچارمون کردید شما حرف نزنید نظر ندهید نمی گویند لالید یه عمر ملت جهان دارن قهوه می خورند و طوریشونم ئنشده شما انسانها رو بدبخت کردید از بس گفتید این مواد غذایی حلال رو بخورید و نخورید روانپریشمون کردید دست وردارید از این همه مزخرف گوییاتون یه مشت روانپریش بیش نیستید هر کسی می داند چه بخورد چه نخورد چقدر بخورد . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۶:۴۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
Masuod
۲۰:۰۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
دمت گرم رفیق
Iran (Islamic Republic of)
دوستدار سلامتی و طبیعت و انسانیت
۲۲:۰۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
سلام... قهوه خالص بسیار عالی و باعث شادابی و آرامش و تحرک فکر باز و بهتر عمل کردن و کار کردن و برای مغز و روان میشود... ولی باید به موقع مصرف شود. ولی در نظر داشته باشید دوستان عزیز زیاده روی در هر کاری خوب نیست... قهوه خالص باید بدون مواد قندی و افزودنیهای صنعتی و شیرین کنندهای مصنوعی باشد... قهوه را خودتان بخرید و آسیاب کنید و مصرف کنید... الهی همتون سالم و تندرست و شاد و عاقبت بخیر باشید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
ایول،
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۵:۳۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
سلام ،

امام خمینی ر حمت الله علی :
سربازان من در گهواره ها هستند ( خرداد ۴۲ )
زیاده روی در مصرف آب و برق موجب ضمان است ( قبض آب و برق دهه ۱۳۶۰ ) .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
همین چند روز پیش از مزایای نوشیدن روزانه قهوه گفته بودید
آخرین اخبار