یک سنجاب ایرانی توسط پسر بچه‌ی خردسال دوستدار محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،فؤاد مصطفی نژادرییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج گفت:طا‌ها قادری پسر خردسال اهل سنندج یک بچه سنجاب ایرانی را از دلالان و سودجویان حیات وحش خریداری کرده و حدود هفت ماه تغذیه از آن مراقبت کرد و جهت رها سازی در زیستگاه‌های مناسب، این سنجاب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج تحویل داده است.

 مصطفی نژاد افزود: پس از بررسی‌های بالینی توسط دامپزشک و با توجه به شرایط مطلوب و اطمینان از سلامتی کامل، سنجاب در زیستگاه‌های مناسب در جنگل‌های بلوط رها سازی و دوباره به دامان طبیعت باز گردانده می‌شود.

او با تشکر و قدردانی از تفکر و دیدگاه زیست محیطی این نوجوان و خانواده‌ اش، خاطرنشان کرد: این اولین بار نیست که یک دوستدار محیط زیست با هزینه‌های شخصی در حفظ و نگهداشت حیات وحش و محیط زیست در استان کردستان کوشش و تلاش کرده است، بلکه بار‌ها این حرکت فرهنگی تکرار شده است و خوشبختانه مردم استان کردستان همیشه از فرهنگ والای حمایت زیست محیطی و مهربانی با طبیعت شهره بوده اند و هر روز به تعداد دوستداران و همیاران محیط زیست در این استان افزوده می‌شود.

پدر این بچه خردسال گفت: در فضای مجازی و سایت اینترنتی متعلق به اداره حفاظت محیط زیست کردستان مبنی بر رهاسازی و تحویل حیات وحش توسط دوستداران محیط زیست، پسربچه‌ی من نیز ترغیب شد و با اینکه ساکن تهران هستیم خواست که سنجاب را به محیط زیست استان کردستان شهرستان سنندج جهت رها سازی در طبیعت تحویل دهد.

تحویل سنجاب ایرانی توسط دوستدار حیوانات به اداره محیط زیست سنندج

سنجاب ایرانی یا سنجاب قفقازی با نام علمی Sciurus anomalus؛ نوعی سنجاب است که در جنگل‌های پهن‌برگ قفقاز، آناتولی، زاگرس و مدیترانه شرقی زندگی می‌کند.

سنجاب ایرانی دارای پوشش خارجی به رنگ طلایی نارنجی تا قرمز مایل به قهوه ای، چشمان درشت، دسته موی به نسبت بلند روی گوش ها، دم پرمو و دندان‌های پیش به رنگ زرد نارنجی می‌باشد.

سنجاب‌ها با مخفی کردن بذر درختان بلوط یکی از پستانداران بسیار مفید برای پایداری درختان جنگل‌های بلوط زاگرس و ادامه حیات آن‌ها هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.