رفع تصرف بیش از یک میلیون متر مربع اراضی ملی در خراسان رضوی

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع از زمین‌های ملی و عرصه‌های منابع طبیعی خراسان رضوی رفع تصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامعلی صادقی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی گفت: جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی مطابق ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی، در نیمه نخست امسال ۶۰۰ هزار متر مربع از کشتزار‌های گلبهار، که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری یافته بود، با حضور تیم اجرایی شورای حفظ حقوق بیت المال به حالت سابق بازگردانده شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

او افزود: همچنین با پیگیری‌های مستمر و حضور میدانی دادستانی، بیش از ۶۸۰ هزار متر مربع از ساخت و ساز‌ها و دیوارکشی‌های غیرمجاز زمین‌های کشاورزی در منطقه طرقبه و شاندیز قلع و قمع و برچیده شد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی ادامه داد: آزادسازی هفت هزار متر مربع از زمین‌های زراعی و ملی، در پهنه ارتفاعات جنوبی مشهد از دیگر اقدامات امسال دادگستری بوده است.


بیشتر بخوانید


صادقی بیان کرد: همچنین به تمام مدیران و دست اندرکاران هشدار داده شد تا به دقت به وظایف قانونی خود عمل کنند و با اقدامات پیشگیرانه مانع دست اندازی به اموال دولتی شوند در غیر این صورت با هرگونه ترک فعل که منجر به تضییع حقوق بیت المال شود، در چهارچوب موازین قانونی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام//ت.ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.