رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد؛

ظرفیت شانگهای؛ پای کار توسعه مشهد

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد از ظرفیت پیمان شانگ‌های به عنوان ابزاری مهم برای توسعه اقتصادی مشهد یاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هفته گذشته با رأی مثبت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد لایحه دوفوریتی برگزاری اجلاس شهرداران کلان شهر‌های شانگ‌های در این شهر به تصویب رسید؛ بسیاری از تمدن‌های قدیمی دنیا که با ایران منافع مشترک دارند، عضو این سازمان بوده و این فرصت فراهم است تا از ظرفیت پیمان شانگ‌های با هدف گسترش روابط با دنیا و استفاده از ظرفیت شهرداری‌های کشور‌های عضو، استفاده کنیم.

مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: کشور‌های مهم و تاثیر‌گذار منطقه آسیا در اجلاس شانگ‌های حضور داشته و خوشبختانه پیش از این نیز تعامل خوبی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و ... با آن‌ها داشته‌ایم؛ اهمیت برپایی اجلاس شانگ‌های برای شورای اسلامی شهر مشهد از چند جهت است.


بیشتر بخوانید


رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در شرایط اقتصادی امروز که شهرداری‌ها باید خودکفا و به صورت مستقل هزینه‌ها و درآمد‌های خود را مدیریت کنند، می‌توان با استفاده از ظرفیت کشور‌ها و شهرداری‌های عضو شانگ‌های برای حل مشکلات بهره بگیریم.

دبیریان بیان کرد: با کشور‌های عضو شانگ‌های به ویژه چین قرارداد‌های بسیاری داریم، همچنین سپرده‌های بسیاری از معاملات بین المللی در چین داریم که می‌توانیم از ظرفیت تهاتر سپرده‌ها در حوزه اقتصادی استفاده کنیم؛ این امکان وجود دارد که در قالب توافق بدون نیاز به ثبت سفارش، اقدام به واردات ملزومات، تکنولوژی، تجهیزات مورد نیاز شهرداری و ماشین آلات مرتبط با حوزه خدمات شهری کنیم.

او تصریح کرد: نکته‌ای که تعامل با کشور‌های عضو شانگ‌های را برای ما با اهمیت می‌کند این است که برنامه مشخصی در این حوزه داشته باشیم و مسئولان بلندمرتبه در حوزه سیاسی و اقتصادی را پای کار بیاوریم تا با این اقدام کشور‌های عضو این اجلاس از عزم و اراده ما برای حل مشکلات به ویژه در حوزه شهرداری‌ها آگاهی یابند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: نکته مهم در روابط بین الملل، برقراری ارتباط نزدیک میان کشور‌های مختلف است، هرچقدر بتوانیم اجلاس‎های بیشتری برگزار کنیم و تعاملات خود را افزایش دهیم، فهم مسائل میان کشور‌ها بیشتر شده و حل مشکلات با سهولت بیشتری فراهم می‌آید.

دبیریان اظهار کرد: با روسیه به عنوان یکی از قدرت‌های اقتصادی، تاجیکستان به عنوان کشور همزبان و با قزاقستان و قرقیزستان به عنوان دیگر کشور‌های عضو اجلاس شانگ‌های در ارتباط بوده و می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار