صیادان اروندکناری با نبود سوخت در جایگاه های ساحلی از کسب درآمد بی بهره شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، مشکل نبود سوخت شناور‌های صیادی، صیادان اروندکناری را ناچار به خانه نشینی و دوری از دریا کرد.

صیادان می‌گویند: زمان مجوزشان برای ماهی گیری به اتمام رسیده و هنوز در صف دریافت سوخت مانده اند.

آن ها از مدیریت در توزیع سوخت انتقاد دارند و ادامه می دهند: صیادی و ماهی گیری برای بسیاری از اهالی منطقه تنها را امرار معاش است و وقتی نمی‌توانید سوخت دریافت کنیم در موعد مجوز صید نیز نمی‌توانیم به دریا بزنیم و این خسارت‌های زیادی را برای ما به دنبال دارد و گذران زندگی خانواده هایمان را با مشکل روبرو می‌کند.

غلامرضا دهقانی ، نایب رئیس اتحادیه صیادی استان در آبادان با بیان اینکه چند روزی است مشکل سوخت صیادان آبادانی، اروندکناری و چوئبده می‌گوید: با از دست رفتن "ولمه" (زمان ۴ الی ۷ روزه مناسب از نظر شرایط جوی که صیادی می‌توانند برای صید راهی دریا شود.) عملا تلاش برای صید با خسارت مواجه می‌شود.

او  افزود: مشکل انحصارِ سوختگیری شناور‌ها است که در زمان شروع ولمه‌های صید، صیادان را در روز‌های متعدد، بلاتکلیف می‌گذارد.

دهقانی بیان کرد :اجازه اجرای راه حل‌های قانونی موجود و در دسترس را برای رضایتمندی صیادان، از راهکار‌ها پیش رو خواند و تاکید کرد: واسطه گری بخش خصوصی بین پخش فرآورده‌های نفتی و شیلات و نبود نظارت کافی سبب خسارت به صیادان می‌شود.

حدود ۶ الی ۸ هزار صیاد، در شهرستان آبادان بصورت مستقیم توسط ۴۵۰ فروند لنج و ۵۰۰ فروند قایق امرار معاش می‌کنند.

انتهای پیام / ا

برچسب ها: نبود سوخت ، مجوز صید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.