معاون سیاسی، امنیتی استاندار یزد گفت: با توجه به سیاست‌های جدید آموزش و پرورش، خیران مدرسه ساز در ساخت هنرستان‌ها بیشتر مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، احمد ترحمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در بیست و سومین جشنواره خیران مدرسه ساز استان با اشاره به حضور چشمگیر خیران مدرسه ساز در تامین فضای آموزشی از آنان خواست، با توجه به سیاست‌های جدید وزارت آموزش و پرورش برای حمایت از کارآفرینی و مهارت آموزی جوانان، در ساخت هنرستان‌ها بیشتر مشارکت کنند.

او با بیان اینکه خیران بنیانگذاران سخاوت و مناعت طبع هستند، افزود: یزد خیران زیادی دارد که سال هاست در حمایت از نظام تعلیم و تربیت حضور دارند و هرگونه تشکر و قدردانی متعلق به این بزرگواران است.

معاون استاندار یزد از افراد  خیر خواست با توجه به کمبود فضا‌های آموزشی در برخی مناطق استان، مناطق کمتر برخوردار و محروم را مدنظر قرار دهند تا شاهد توسعه و گسترش عدالت آموزشی در همه نقاط استان باشیم.

ترحمی ادامه داد: به دلیل تداوم فعالیت مدرسه سازی باید محل‌هایی برای درآمدزایی مدرسه در نظر گرفته شود تا وقفه‌ای در کمک به واحد‌های آموزشی به وجود نیاید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد اظهارداشت: مجمع خیرین هنرستان ساز با توجه به نیاز کشور که در برنامه تحول آموزش و پرورش نیز مورد تاکید است با ساخت هنرستان علاوه بر تحصیل، حرفه نیز به دانش آموزان آموزش می دهند.

محمدجواد ذاکر، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد نیز گفت: با پیگیری و تلاش مسئولان استان تعداد مدرسه‌هایی که نیاز به تخریب و بازسازی داشت از ۳۵ درصد در پایان سال ۹۹ به ۲۲ درصد رسید و اکنون ۱۴۴ پروژه جدید در دست اقدام است که با مشارکت خیران ساخته می‌شود و سال گذشته ۱۰۰ درصد پروژه‌های خیری ساخته شد.

محسن موحدی فرد، مدیرکل آموزش و پرورش یزد هم در این جشنواره گفت: خیران استان از لحاظ مناعت طبع و دینداری در کشور نمونه هستند و علاوه بر کارکنان آموزش و پرورش، ۲۸۵ هزار دانش آموز استان قدردان خدمات و تلاش‌های آن‌ها هستند.

به گفته رادمنش رییس هیات مدیره انجمن خیرین مدرسه ساز استان یزد سال گذشته ۷۸ پروژه خیری با ۲۰۰ ملیارد تومان هزینه در استان یزد ساخته و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد و از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ پروژه خیری با ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه در دست ساخت است.

رادمنش افزود: همچنین ۳۵ درصد از ۱۰ هزار کلاس درس استان نیاز به تخریب و بازسازی داشت که با کمک خیران این عدد به ۲۲ درصد رسید.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه ساختمان‌های جدید به ویژه آپارتمان سازی در مناطق مختلف مرکز استان رونق پیدا کرد و فضایی برای ساخت مدرسه پیش بینی نشد در برخی مناطق از جمله بلوار فرودگاه، بلوار مدرس، بلوار حمیدیا، آزادشهر و بلوار دولت آباد، آموزش و پرورش با کمبود مدرسه مواجه است.

رادمنش یادآور شد: به دلیل مهاجرت از سایر استان‌ها به یزد برای کار در واحد‌های تولیدی و صنعتی؛ استان با رشد ۱۵ درصد دانش آموزی روبرو است و خواهان همکاری مسئولان و خیران برای تامین فضای آموزشی هستیم.

او ادامه داد: برخی پروژه‌هایی که با همت خیران ساخته شد سهم آورده آن‌ها ۱۰۰ درصد پرداخت شد، اما سهم بخش دولتی در سال‌های گذشته تامین نشد و به همین دلیل برخی پروژه‌های خیری نیمه تمام است که این موضوع باعث گلایه خیران شد، لذا تقاضا داریم از ردیف بودجه‌های استانی و ملی این قبیل پروژه‌های نیمه تمام تعیین تکلیف و به اتمام برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.