سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کامیاران گفت: با هماهنگی مراجع قضایی طی حکم تفتیش از یک خانه در شهرستان کامیاران تعداد ۲ قطعه کبک وحشی کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سامان سیفی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کامیاران  افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی مبنی بر نگهداری غیر مجاز پرندگان وحشی در خانه، مأموران یگان حفاظت موضوع را در دستور کار قرار داده و پس از صحت موضوع و اطمینان کامل، طی هماهنگی با دادستان شهرستان کامیاران حکم ورود به منزل این متخلف از مراجع قضایی گرفته شد.

سیفی ادامه داد: مأموران طی بازرسی و تفتیش ۲ قطعه کبک، ۵ عدد قفس چوبی و دام زنده گیری پرندگان را کشف و ضبط کردند.

او با اشاره به اینکه با هرگونه تخلف زیست محیطی برابر قانون برخورد خواهد شد، اظهار داشت: پرونده تخلف پس از تنظیم، توسط واحد حقوقی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کامیاران در پایان افزود: کبک‌ها بعد از تیمارداری و اطمینان دامپزشک متخصص، در زیستگاه‌های کامیاران به دامان طبیعت باز خواهند گشت.

کبک یکی از پرندگان زیبای خشکی، با اندازه متوسط، طول بدن ۳۲ تا ۳۴ سانتی متر و گستردگی بال‌ها ۴۷ تا ۵۲ سانتی متر است و بیشتر در مناطق کوهستانی یافت می‌شود.

کبک در چرخه حیوانات ایران نقش بسزایی دارد و نر و ماده یک شکل و بدون تغییرات فصلی هستند؛ اما پرنده نر کمی بزرگ‌تر است، نوار سیاه پهن موربی از جلوی پیشانی تا گوشپر‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: محیط زیست ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.