مرادنیا گفت: حوزه فرهنگ مهمتر از سایر حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی است و مسئولان نباید از مبانی فرهنگی جامعه غفلت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،بهمن مرادنیا استاندار کردستان صبح امروز در یکصد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده، ولی فقیه استان، ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران شهرستان‌های تابعه و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تابعه در سنندج برگزاری شد، حوزه فرهنگ جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: مسولان نباید از مبانی فرهنگی جامعه غفلت کنند.

مرادنیا با اشاره به اینکه کردستان از سوی مقام معظم رهبری به استان فرهنگی نامگذاری شده است اظهار کرد: کردستان از قدمت و پیشینه فرهنگی بالایی برخوردار است و مردمان این استان مردمانی فرهنگی هستند.

او  با اشاره به جایگاه و سابقه تاریخی فرهنگی استان بر برگزاری شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها و اجرایی شدن مصوبات شورا تاکید کرد و افزود:نگرش نماینده، ولی فقیه در استان به مقوله فرهنگ جامعه بسیار مثبت و ارزشمند است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب مبانی فرهنگی جوامع اسلامی را هدف قرار داده است و درصدد جایگزین کردن فرهنگ غربی بجای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی هستند، تصریح کرد: دشمنان با اقدامات فرهنگی سوء درصدد دلسرد و بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به نظام و انقلاب هستند.

به گفته او، اطلاع‌رسانی و آگاه کردن مردم در زمینه فرهنگ عمومی می‌تواند به تقویت فرهنگی جامعه کمک کند.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خواستار اجرایی کردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی در تمام شهرستان‌های استان شد.

در این جلسه شورا علاوه بر تجلیل از ائمه جمعه وجماعات و روسا شوراها، فرمانداران و نایب روسا شورا‌ها و دبیران شورا‌های فرهنگ عمومی شهرستان‌های تابعه استان، از پوستر دومین جشنواره کسب و کار‌ها و محصولات فرهنگی (خه لات) استان کردستان رونمایی شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار