مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: برای توسعه صنعت سی ان جی فارس ۹۷ درصد از جایگاه‌های استان تاییدیه ایمنی و تست مخازن را ازاداره استاندارد دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسداله طاهری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: در حال حاضر روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب گاز سی ان جی در فارس مصرف می‌شود که معادل همین مقدار در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

او با بیا ن این موضوع که سهم استان فارس از مصرف گاز سی ان جی کشور بیش از ۴/۶ درصد است افزود: استاندارد سازی جایگاه‌های سی ان جی از اولویت‌های منطقه است که با هماهنگی اداره استاندارد استان تاکنون ۱۲۶ باب از جایگاه‌های منطقه تاییده ایمنی و تست مخازن ذخیره سازی را دریافت کرده اند.

طاهری، تعداد جایگاه‌های سی ان جی استان را ۱۳۰ باب اعلام کرد که از این تعداد ۳۷ باب در کلانشهر شیراز قرار دارد افزود: این جایگاه‌ها بطور صددرصد فعال و با تمام ظرفیت در حال خدمات رسانی و مشکلی در خصوص فعالیت جایگاه‌ها و توزیع گاز درسطح استان وجود ندارد.

مدیر منطقه فارس با اشاره به این که روزانه بیش از صد و ۵۰ هزار خودرو استان از گازسی ان جی استفاده می‌کنند پایش دوره‌ای جایگاه‌ها، آموزش اپراتور‌ها وکارکنان، ارتقاء سطح کمی و کیفی جایگاه‌ها را از جمله اقدامات این شرکت در راستای ارائه خدمات مطلوبتر به مردم بیان کرد و اظهار کرد: در حال حاظر تعداد ۱۱ باب جایگاه با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال احداث است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی، تغییر الگوی مصرف، جایگزینی گاز سی ان جی بجای سوخت‌های فسیلی در سبد سوخت خانوار‌ها، فراهم کردن شرایط برای جذب سرمایه گذار واستفاده توان بخش خصوصی برای احداث جایگاه‌های سی ان جی را از جمله اقدامات این شرکت در راستای توسعه صنعت سی ان جی در فارس است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار