فرماندار ویژه مهاباد گفت: برای مهار بیماری کرونا پوشش کامل واکسیناسیون و رعایت نکات بهداشتی و استفاده همگانی از ماسک الزامی است.

عارف خدرلو فرماندار ویژه مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: واکسیناسیون به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را کاهش می‌دهد، اما دریافت دز‌های کامل واکسن هم به منزله ایمنی و پایان رعایت نکات بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک نیست.

خدرلو افزود: بی تردید پوشش بالای واکسیناسیون علیه کرونا می‌تواند بر روند صعودی چرخش ویروس، کاهش مرگ و میر‌ها و وخامت حال بیماران مبتلا اثر گذار باشد، بنابراین بی تردید اگر موج ششم کرونا شکل بگیرد در مقایسه با پیک‌های قبلی شدت کمتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار سطح رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به پایین‌ترین حد خود رسیده است، اضافه کرد: سویه دلتا ویروس کرونا در کشور در حال چرخش است و به همه هموطنان توصیه می‌کنیم که حتی پس از تزریق واکسن کووید ۱۹ نیز از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری را رعایت کنند و در اماکن پرجمعیت حاضر نشوند.

این مقام مسئول اذعان کرد: همچنان باید شیوه نامه‌های بهداشتی مانند استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از دورهمی‌ها و سفر‌های غیرضروری را رعایت کنیم، زیرا هیچکدام از این واکسن‌ها اطمینان صد درصد برای جلوگیری از ابتلا به کرونا نمی‌دهد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.