سرهنگ مکی از شناسایی عامل ایجاد مزاحمت در اینستاگرام برای یکی از شهروندان دهلرانی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی شهرستان دهلران گفت: درپی مراجعه خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر ایجاد مزاحمت اینترنتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، پرونده‌ای در پلیس فتا تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: پس از بررسی مستندات شاکی، با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا عامل گرداننده در شبکه اجتماعی اینستاگرام که با ایجاد صفحه جعلی اقدام به ایجاد مزاحمت برای شاکی نموده بود، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی به پلیس فتا احضار شد.

سرهنگ مکی افزود: متهم پرونده که ساکن یکی از شهرستان‌های مجاور بوده پس از مواجهه با مستندات به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را خصومت شخصی و داشتن اختلافات قبلی اعلام کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران بیان داشت: فضای سایبری محیط مناسبی برای بارگذاری تصاویر شخصی و خانوادگی نیست و هر لحظه امکان سوءاستفاده مجرمین سایبری از آن‌ها وجود دارد؛ لذا کاربران در این رابطه هوشیار باشند و از بارگذاری و انتشار تصاویر شخصی در صفحات اینستاگرامی و سایر شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

او در پایان اضافه کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت و یا با شماره تماس‌های:۰۸۴۳۳۷۲۳۶۰۰-۰۸۴۲۱۸۳۲۱۲۷ وتماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.