رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری به بهانه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از طریق سامانه‌ها و سایت‌های جعلی هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سرهنگ "حسن کیخا" رئیس پلیس فتای استان در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری به بهانه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از طریق سامانه‌ها و سایت‌های جعلی هشدار داد.

سرهنگ "حسن کیخا  گفت: با توجه به طرح دولت برای ساخت و واگذاری خانه‌های دولتی که وارد مرحله جذب متقاضیان واجد شرایط شده است، برخی از افراد سودجو با تبلیغ ثبت‌نام نهضت مسکن ملی در سایت‌ها، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان می‌کنند.

وی عنوان کرد: در این روش از کلاهبرداری مجرمان سایبری با طراحی سایت‌های جعلی مشابه با عنوان "ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن" و هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی پرداخت اقدام به سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شهروندان و کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت غیر مجاز از حساب آن‌ها می‌کنند.

سرهنگ کیخا افزود: با توجه به اعلام وزارت راه و شهر‌سازی، متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه "سمن" به نشانی saman.mrud.ir در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

رئیس پلیس فتای استان به شهروندان توصیه کرد: متقاضیان ثبت نام نهضت ملی مسکن صرفا به اخباری که از سوی رسانه‌ی ملی و یا سایت وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌شود اعتماد کنند و از مراجعه به لینک‌های ناشناس که از طریق پیامک ارسال می‌شود خودداری کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هاله
۰۰:۴۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام من هاله عزیزی هستم حساب والکس من توسط کلاهبرداران حرفه ای خالی شده خواهشمند است راهنمایی کنید
آخرین اخبار