مدیرکل راه و شهرسازی:

حدود ۱۳ میلیارد تومان قیر یارانه‌ای به سیستان و بلوچستان تخصیص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار تهیه قیر یارانه‌ای امسال از سوی این اداره‌کل به شهرداری‌های استان جهت آسفالت معابر مورد محلات هدف باز آفرینی شهری تخصیص یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عطاء اله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان   اظهارداشت: این اعتبار از محل اعتبارات شرکت ملی بازآفرینی شهری در قالب اسناد خزانه تامین و به منظور بهسازی معابر مناطق حاشیه شهر‌های استان در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین این اداره‌کل در سالجاری علاوه بر تخصیص اعتبار قیر، حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار به صورت نقدی به منظور کمک به اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق حاشیه شهر‌های زاهدان و سراوان به شهرداری این دو شهر اختصاص داد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان حاشیه نشینی را یکی از چالش‌های مهم شهری استان برشمرد و گفت: این اداره کل در کنار کمک به شهرداری‌ها به منظور بهبود هر چه بهتر وضعیت ساکنان مناطق حاشیه شهر‌های استان، چهار شهر زاهدان، زابل، خاش و سراوان را با گستره سه هزار و ۴۳۸ هکتار و ۲۶۶ هزار و ۸۸۵ نفر جمعیت را جهت ساماندهی و توانمندسازی و بازآفرینی شهری مصوب کرده است.

وی افزود: در این راستا این اداره کل با هدف ارتقای شاخص‌های آموزشی، فرهنگی، توانمندسازی و خدماتی در محلات حاشیه چهار شهر مورد هدف باز آفرینی شهری سیستان و بلوچستان اقداماتی نظیر زیرسازی و آسفالت محلات، احداث فضای آموزشی و مراکز بهداشتی و ساخت مراکز ترک اعتیاد و برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور هدایت افراد به بازار کار را در اولویت کاری خود قرار داده که برخی از آن‌ها برای نخستین بار در استان در حال اجراست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار