برخی منابع خبری از بمباران مناطقی در سه استان یمن از جمله صنعاء، صعده و عمران خبر دادند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المسیره، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی چندین بار اقدام به بمباران مناطقی از سه استان یمن از جمله صنعاء، صعده و عمران کردند.

براساس این گزارش سه استان یمن توسط جنگنده‌های جنایتکاران سعودی هدف حمله قرار گرفتند.

شبکه المسیره در گزارش خود با اشاره به حمله جنگنده‌های متجاوز سعودی-آمریکایی به صنعا، افزود: دو حمله به منطقه حفاظت‌شده در منطقه الثوره انجام شده است.

در ادامه این گزارش آمده است که متجاوزان سعودی-آمریکایی به منطقه الحفا در منطقه السبعین نیز حمله کردند.

شبکه المیادین نیز در گزارشی با اشاره به حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی منطقه جبل‌النهدین در جنوب صنعا پایتخت یمن، اعلام کرد:ائتلاف سعودی سه بار به مناطق حفاظت‌شده حمله کرد.

طبق گزارش وبگاه مرکز اطلاع‌رسانی انصارالله یمن نیز، دشمنان سعودی-آمریکایی به شهرستان حرف سفیان واقع در استان عمران نیز حمله کرده اند.

براساس گزارش این پایگاه اطلاع رسانی، منطقه سحار واقع در استان صعده نیز هدف حملات هوایی شدید سعودی‌ها قرار گرفته است.

عصر روز چهارشنبه، ائتلاف سعودی با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که موفق به رهگیری سه موشک بالستیک شلیک شده از خاک یمن شده است.

ساعاتی پیش، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله موشکی به پادگان‌های نظامی عربستان و مزدوران آن خبر داد و  اعلام کرد: پادگان‌های نظامی در ظهران جنوبی در منطقه عسیر عربستان، مأرب و غرب تعز را با موشک‌های بالستیک هدف قرار دادیم.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن افرود: در این عملیات، پادگان گروهان اول در ظهران هدف قرار گرفت که به دنبال آن تعداد زیادی از نظامیان سعودی کشته و زخمی شدند.

وی ادامه داد: در غرب تعز نیز ۲ موشک بالستیک به یک پادگان آموزشی دشمن اصابت کرد و با ۲ موشک دیگر، محل تجمع مزدوران دشمن در منطقه البلق الاوسط و یک پادگان را در مأرب هدف قرار دادیم.

یحیی سریع توضیح داد: در این عملیات موشکی، ده‌ها نفر از مزدوران داخلی و افسران سعودی ازجمله فرمانده گروهان اول سعودی در منطقه جنوبی ظهران کشته و زخمی شدند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین در روز سه‌شنبه نیز اعلام کرده بود که پدافند هوایی این کشور یک پهپاد جاسوسی آمریکایی را که در حال انجام عملیات خصمانه و جاسوسی در استان مأرب بوده، در آسمان منطقه «الجوبه» سرنگون کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، ائتلاف سعودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار