معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از دلایل مهم بازگشایی مدارس، ارائه تعلیمات به شیوه حضوری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا صابری‌تولایی معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: محور اصلی آموزش مدارس پس از بازگشایی، صرفا ارائه تعلیمات به شیوه حضوری است؛ باید توجه داشت در شرایطی که نوع ارائه آموزش با بازگشایی مدارس "حضوری" است تمامی دروس به صورت چهره به چهره معلم و دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

او افزود: بر این اساس دیگر هیچ الزامی برای ارائه آموزش دانش‌آموزان به صورت مجازی در مدارس وجود ندارد.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: بهترین و با کیفیت‌ترین آموزش از نظر ما آموزش حضوری است و تاکید بر بازگشایی تدریجی آموزشگاه‌ها نیز با هدف افزایش سطح کیفی آموزش‌ها انجام شد.

صابری‌تولایی بیان کرد: توصیه موکد داریم که با حضوری شدن مدارس در هر مقطع، والدین در این زمینه دستگاه تعلیم و تربیت را یاری و همراهی کنند.

او تصریح کرد: چنانچه دانش‌آموزی در مدارس و مقاطعی که مشمول بازگشایی هستند به خاطر بیماری زمینه‌ای و یا هر علتی، امکان حضور در مدرسه را ندارد، دریافت آموزش‌ها بر عهده خانواده و از طریق آموزش فضای مجازی و تلویزیون ممکن خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: تنها بر اساس مصوبه شورای مدرسه و هماهنگی با انجمن اولیا و مربیان مدرسه، ارائه بخشی از آموزش‌ها به صورت مجازی تداوم می‌یابد.

صابری تولایی اظهار کرد: آنچه مهم است مراقبت از سلامت و تندرستی دانش‌آموزان و کادر آموزشی و اداری مدارس و حفاظت آن‌ها در برابر ابتلا به ویروس کرونا است و اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و همه ادارات شهرستانی آن تمام توجه خود را صرف تضمین سلامت دانش‌آموزان کرده اند.

او افزود: باید بپذیریم که آموزش مجازی از کیفیت لازم برخوردار نیست و اکنون که فرصت آموزش حضوری برای بخشی از دانش آموزان فراهم شده، باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار