دومین جشنواره انار محلات در روستای خورهه این شهرستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دومین جشنواره انار محلات در نزدیکی ستون‌های تاریخی روستای خورهه شهرستان محلات امروز پنج شنبه ۲۰ آبان آغاز به کار کرد به مدت دو روز برگزار خواهد شد.

باغداران روستای تاریخی خورهه شهرستان محلات ۲۰۰ هکتار باغ را را سطح زیرکشت انار برده اند و و متوسط برداشت این محصول ۲۰۰ تن است که پس از برداشت به دیگر استان‌ها عرضه می‌شود.

لعل بار رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: در حاشیه برگزاری این جشنواره، ستون‌های تاریخی خورهه، مجموعه بوم گردی خورزن معرفی می‌شود تا با توسعه گردشگری موجب رونق و آبادانی هر چه بیشتر این روستا شود.

لعل بار افزود: این جشنواره فقط برگزاری یک رویداد برای عرضه محصولات نیست بلکه در کنار آن دیگر جشنواره‌های فرهنگی، هنری و کارگاه‌هایی برای کودکان و همچنین تور‌های گردشگری نیز پیش‌بینی شده است.

او با اشاره به برگزاری موفق اولین جشنواره انار خورهه در سال گذشته گفت: امسال هم توسعه جشنواره با الگوگیری ازکار‌های موفق کشوری برنامه‌ریزی شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات بیان کرد: در تلاشیم جشن انار و انارچینی با محوریت خورهه شهرستان محلات به عنوان یکی از رویداد‌های گردشگری استان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شود.

برگزاری جشنواره‌های گل محلات، همایش سنگ نیم ور محلات و جشنواره انار خورهه از جمله مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی و هنری شهرستان محلات است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.