معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی پیش‌بینی کرد که امسال ۱۶۰هزار تن انار از باغ‌های این استان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، احمد اسدی، معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در بیش از ۱۰هزار و ۵۰۰هکتار از باغ‌های استان مرکزی انار کشت می‌شود که این باغ‌ها به صورت عمده در ساوه و به صورت جزئی در برخی شهرستان‌های نیمه‌گرمسیر، چون محلات، دلیجان و بخشی از تفرش هستند.

او تصریح کرد: ممکن است مردم، شهرستان تفرش را به عنوان شهری سردسیر که در آن گردو پرورش داده می‌شود به یاد بیاورند، اما بخشی از این شهرستان در نزدیکی ساوه نیمه‌گرمسیر است و انار خوبی دارد.

اسدی با بیان اینکه انتظار می‌رود امسال حدود ۱۶۰هزار تن انار از استان برداشت شود، گفت: متوسط عملکرد انار استان در ۷هکتار ۱۵تن پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: متاسفانه مواجهه با حادثه سرمازدگی باغ‌های انار در سال‌های گذشته موجب کاهش عملکرد این باغ‌ها شد که خوشبختانه با میانگین مطلوبی که در سال جاری رقم خورد، مرکزی پس از یزد دومین استانی است که بیشترین سطح کشت و تولید انار در کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: ۱۰ تا ۱۵درصد انار شهرستان ساوه به عنوان انار‌های خطی از سوی شرکت‌های این شهرستان از جمله شرکت نارایران و ... که از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های کشور محسوب می‌شوند، برداشت شده است و در صنعت آبگیری و اسانس‌گیری و دیگر صنایع فرآوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: ساوه ، انار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار