رنج و رنگ اثر مستندساز کاشانی، جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی جوانان گیمپو را کسب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مستند کوتاه رنج و رنگ اثر سجاد آقاجانی فیلمساز جوان کاشانی جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم جوانان گیمپو کره جنوبی را به خود اختصاص داد.

کارگردان مستند کوتاه رنج و رنگ روز  با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی گیمپو برای جوانان در کره جنوبی برگزار می‌شودگفت: این جشنواره که به مدت ۹ روز از ۲۸ تا ۲۸ نوامبر ۲۰۲۱ ( ۲۹ آبان تا هفتم آذر ۱۴۰۰) برگزار می شود به دنبال نمایش آثار خلاقانه جوانان در سطح بین‌المللی است.

 آقاجانی با یادآوری اینکه مستند ۱۳ دقیقه‌ا رنج و رنگ بیانگر آغاز پیدایش صنعت رنگرزی و گره خوردن آن با هنر دست زنان و مردان قالیباف خطه کویر است،افزود: این مستند پیشینه تاریخ و فرآیند تار و پود تا تولید فرش دستباف هنر ناملموس جهانی، دیار نخستین‌های جهان را معرفی می‌کند.

وی اضافه کرد: مستند کوتاه رنج و رنگ پیشتر به ششمین جشنواره بین‌المللی "Newark IFF Youth Festival" جشنواره فیلم جوانان نیوآرک در نیویورک آمریکا نیز راه یافته بود.

به گفته آقاجانی این مستند همچنین علاوه بر راه‌یابی به بخش مستند جشنواره سانتاندر کلمبیا به عنوان ۱۰ اثر برتر جشنواره در رقابت با مستندسازان کشورهایی از جمله اسپانیا، آرژانتین، فرانسه، ایتالیا، مکزیک و شیلی به به عنوان تنها اثر ایرانی چهارمین جشنواره بین المللی کلمبیا نیز حضور داشت.

این فیلمساز جوان و خوش آتیه کاشانی خاطر نشان کرد: مستند رنج و رنگ به تهیه‌کنندگی گروه هنر مستقل، دستیار کارگردانی و برنامه ریز محمد معین پور موسوی، مشاوره هنری و مدیر فیلمبرداری علی بنایی، صدابرداری سارا عابدی و محمد حسین عسگری و سرمایه گذاری ابولفضل عباسی درئی تولید شده است.

محمدسجاد آقاجانی متولد ۱۷ فروروین ۱۳۸۲ دارای دیپلم رشته فتوگرافیک، از سال ۱۳۹۴ تئاتر و از سال ۱۳۹۵ عکاسی را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد.
وی فیلم‌سازی را نیز از سال ۱۳۹۶ با ساخت مستندی کوتاه به نام گلابتون و محوریت هنر شعربافی شروع کرد و رتبه‌های پیاپی را در جشنواره‌های آموزش و پرورش به دست آورد.
آقاجانی کارگردان فیلم‌های کوتاه داستانی با نام ناشناس، دستیار کارگردان و مشاوره هنری فیلم‌های کوتاه موج نو و بودی بودم به کارگردانی علی بنایی است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.