مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: به‌دلیل شرایط تحصیلی در دوران کرونا امسال ۳۸۲دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول از تحصیل کناره‌گیری کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت صالحی مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: به‌دلیل شرایط تحصیلی در دوران کرونا امسال ۱۱۳ دانش آموز در مقطع ابتدایی و ۲۶۹ دانش آموز در مقطع متوسطه اول از تحصیل کناره گیری کرده‌اند.

او افزود: برای تامین فضای مورد نیاز آموزشی باید در مناطق روستایی تربت حیدریه نیز ۹ مدرسه با ۲۵ کلاس درس ساخته شود. متوسط هزینه ساخت یک کلاس ۱۰ میلیارد ریال است که در این خصوص نیازمند توجه خیران مدرسه‌ساز هستیم.

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه ادامه داد: ساخت ۱۶ سرویس بهداشتی، ۲ فضای ورزشی در بخش بایگ و یک فضای ورزشی در بخش مرکزی تربت‌حیدریه از دیگر نیازمندی‌های ضروری آموزش و پرورش این شهرستان است.

صالحی بیان کرد: اگر خیران مدرسه‌ساز برای ساخت فضای آموزشی در مناطق شهری ۵۰ درصد و برای فضای آموزشی روستایی ۳۰ درصد هزینه‌ها را متقبل شوند، می‌توان به حذف فضا‌های تخریبی آموزشی و جایگزینی آن با فضا‌های مناسب امیدوار بود.

او تصریح کرد: از مهر امسال تا کنون ۲۶ کلاس جدید در ۶ فضای آموزشی و یک باب نمازخانه و یک باب خوابگاه دانش‌آموزی در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده و اکنون نیز ۲۲ فضای آموزشی نیمه تمام در شهرستان وجود دارد که ۱۷ فضای آن مشارکتی است.

سید جعفر علمداران مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز تربت‌حیدریه نیز گفت: اکنون ۱۷ فضای آموزشی خیرساز با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در حال ساخت و آماده بهره‌برداری است که از جمله آن‌ها می‌توان به آموزشگاه‌های ۲ یا سه کلاسه روستا‌های باغمیان، اسفیوخ، امیرآباد، حصار و طبقه فوقانی آموزشگاه استعداد‌های درخشان و مدرسه سه کلاسه ابتکار اشاره کرد.

او افزود: از ابتدای تأسیس مجمع خیران مدرسه‌ساز در سال ۷۵ تاکنون ۴۳ باب آموزشگاه، ۲۹ باب نمازخانه، سه سالن چندمنظوره توسط خیران و با مشارکت سازمان نوسازی در شهرستان احداث و ۴۳ مورد زمین و همچنین ۲۳ منزل مسکونی نیز به نظام تعلیم و تربیت اهدا شده است.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز تربت‌حیدریه ادامه داد: پارسال میزان تعهد خیران شهرستان ۸۴۶ میلیون تومان بود که تاکنون ۶۱۴ میلیون تومان آن محقق شده و میزان پرداختی خیران نیز تاکنون ۳۶۶ میلیون تومان بوده است.

علمداران بیان کرد: سال ۹۱ طرح خشت تا بهشت را پایه‌ریزی و اجرا کردیم که به عنوان طرح برتر کشوری انتخاب و این طرح پارسال از سوی وزارت آموزش و پرورش با نام آجر به آجر به تمامی استان‌ها ابلاغ شد.

او تصریح کرد: همچنین طرح مدرسه یاری را نیز سال ۹۵ بنیانگذاری کردیم و این طرح  مورد استقبال وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و اکنون در حال تدوین و ابلاغ به سراسر کشور است.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز تربت‌حیدریه تأکید کرد: مشکل اصلی مجمع خیران مدرسه ساز نوسانات قیمت مصالح ساختمانی است و تغییر قیمت مصالح به چالش اصلی مجمع تبدیل شده است، زیرا خیران وقتی تعهدی را می‌پذیرند، فرضشان بر ثابت بودن قیمت مواد است.

علمداران اظهار کرد: اکنون ۵۳ نفر زیر چتر خیران مدرسه‌ساز در این شهرستان در زمینه ساخت مدرسه، سالن‌ورزشی، سرویس‌بهداشتی و کتابخانه فعالیت دارند.

او افزود: تعداد خیرانی که در احداث سالن چندمنطوره و نمازخانه فعالیت دارند ۲۹ نفر، خیرانی که زمین برای احداث فضای آموزشی اهدا می‌کنند ۳۶ نفر و خیرانی که در طرح مدرسه یار و خشت تا بهشت همکاری دارند نیز ۴۵ نفر است.

انتهای پیام/ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.