رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری به بهانه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از طریق سامانه‌ها و سایت‌های جعلی هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: با توجه به طرح دولت برای ساخت و واگذاری خانه‌های دولتی که وارد مرحله جذب متقاضیان واجد شرایط شده است، برخی از افراد سودجو با تبلیغ ثبت‌نام نهضت مسکن ملی در سایت‌ها، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان می‌کنند.

وی افزود: در این روش از کلاهبرداری مجرمان سایبری با طراحی سایت‌های جعلی مشابه با عنوان "ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن" و هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی پرداخت اقدام به سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شهروندان و کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت غیر مجاز از حساب آن‌ها می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اعلام وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه "سمن" به نشانی saman.mrud.ir در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: متقاضیان ثبت‌نام نهضت ملی مسکن صرفاً به توصیه‌هایی که از سوی رسانه‌های جمعی و ملی و یا سایت وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌شود توجه کنند و از مراجعه به لینک‌های ناشناس که از طریق پیامک ارسال می‌شود خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم در خصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.