کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: بیجار با ۳۶ میلی‌متر بارندگی حاصل از بارش برف و باران، پربارش‌ترین شهر استان در شبانه روز گذشته بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، خسرو سیف پناهی کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: پس از بیجار، شهر‌های کامیاران و سقز با ۲۲ میلی متر، دیواندره ۲۱، قروه ۱۹، سروآباد و موچش ۱۸، زرینه ۱۷، مریوان، دهگلان و یاسوکند ۱۶، سلین ۱۵، سنندج ۱۲ و بانه سه میلی متر بارندگی داشتند.

سیف پناهی با اشاره به اینکه مناطق شرقی و شمالی استان همچون شهر‌های بیجار، قروه، سقز و دیواندره بیشتر شاهد بارش برف بودند، افزود: با توجه به سرد بودن سامانه مذکور، بارش برف و کولاک، لغزندگی جاده‌ها و مشکلات تردد در گردنه‌ها و ارتفاعات استان مشاهده شده است که توصیه می‌شود مردم از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.

او ادامه داد: این بارندگی‌ها تا اوایل امشب (جمعه) در نقاط شمالی و شرقی استان ادامه دارد، اما از روز شنبه تا اواسط هفته آینده هوای پایداری را خواهیم داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان اضافه کرد: وضعیت دمای هوای استان امروز و فردا تغییرات آنچنانی ندارد، اما از صبح روز یک شنبه و دوشنبه کاهش دما و یخبندان را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

سیف پناهی یادآور شد: در شبانه روز گذشته زرینه با دمای منفی سه درجه سردترین و سلین با دمای ۱۹ درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بودند و دمای شهر سنندج نیز بین چهار و ۱۵ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.