امام جمعه جیرفت عنوان کرد؛

پیشرفت و توسعه جامعه با تقویت فرهنگ کتابخوانی

امام جمعه جیرفت گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مهمترین و پرتکرارترین مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت: آنچه در مذاکرات هسته‌ای اهمیت دارد آن است که دولت ایران اسلامی شتابی برای از سرگیری مذاکرات ندارد تنظیم بازار و ساماندهی اقتصادی با تکیه بر توان ملی از اولویت‌های دولت مردمی است.

او افزود: غنی سازی ۶۰ درصد اورانیوم دست برتر در مذاکرات را از آن ایران کرده و دشمن تصور نمی‌کرد ایران قادر به بازسازی توان هسته‌ای خود را داشته باشد.

حجت الاسلام تارم تصریح کرد: ایران بر خلاف تصور دشمن، به مراتب بهتر از گذشته توان هسته‌ای خود را به همت جوانان متخصص انقلابی احیا می‌کنیم.

خطیب جمعه جیرفت گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شهرک‌های زیرزمینی موشکی غنی از نظر کمی و کیفی از دیگر مولفه‌های اقتدار ایران و هراس برای دشمنان است.

او افزود: موشک‌های ایران اسلامی در شهرک‌های زیر زمینی همواره آماده هدف قرار دادن اهداف هستند و هر چشم ناپاکی را کور خواهند کرد.

حجت الاسلام تارم گفت: دولت باید با هوشیاری از فرسایشی شدن مذاکرات با قاطعیت جلوگیری کند.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: شاهد برخی تحرکات مشکوک در کشور‌های همسایه به ویژه عراق هستیم که حمله پهپادی به منزل نخست وزیر عراق سوالات بسیاری را ایجاد کرده است.

او افزود: این اتفاق دسیسه‌ای چند جانبه از سوی دشمنان عراق و حشدالشعبی برای منحرف کردن مطالبات مردمی عراق است.

حجت الاسلام تارم اظهار داشت: ناامن نشان دادن عراق و فضاسازی برای بازگشت آمریکا از دیگر اهداف این حمله است که با هوشیاری و بصیرت محقق نخواهد شد.

خطیب جمعه جیرفت ضمن گرامیداشت سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع)، افزود: سوق دادن شیعیان جمع‌گرایی، احترام و حسن معاشرت با ادیان و مذاهب به ویژه اهل سنت از توصیه‌های آن حضرت (ع) است که بسترساز ظهور منجی عالم بشریت خواهد شد.

حجت‌الاسلام تارم گفت: کتاب از مهمترین ابزار فرهنگی است که در جامعه اسلامی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

او افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و شهرداری‌ها باید در راستای ایجاد کتابخانه‌های باز و تسهیل دسترسی اقشار مختلف به انواع کتاب اهتمام داشته باشند.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: کتاب، اذهان جامعه را شکل می‌دهد و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مهمترین و پرتکرارترین مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

حجت‌الاسلام تارم تصریح کرد: سیر مطالعاتی برای رده‌های مختلف سنی جامعه به ویژه در حوزه تاریخ معاصر ایران باید طراحی و تبیین شود.

امام جمعه جیرفت گفت: تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اقشار مختلف مردم، پیشرفت و توسعه جامعه را شتاب می‌بخشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار