سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت:در حال حاضر ۹۹ باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صادقی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان بابیان اینکه هفته کتاب از ۲۴ آبان تا یک آذر و با شعار "جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم" برگزار می‌شود، گفت: ۹۹ باب کتابخانه عمومی در استان زنجان وجود دارد که ۳۶ باب از این کتابخانه‌ها در مناطق روستایی هستند.

او به برگزاری پویش کتابخوانی "بهترین کتابی که خوانده ام" در استان زنجان اشاره کرد و افزود: علاقمندان می‌توانند از کتاب مورد نظر خود فایل ویدیویی به مدت حداکثر ۲دقیقه تهیه کرده و با ارسال آن به صفحه مجازی evimeiz@ به پویش کتابخوانی "بهترین کتابی که خوانده ام" ارسال کنند.

صادقی بابیان اینکه بازه زمانی این پویش اول آبان تا ۳۰ آذرماه است و در پایان به پویش‌های برگزیده جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود، ادامه داد: در هفته کتاب جشنواره اهدای کتاب به کتابخانه‌ها را نیز داریم که در این راستا مردم خیّر و فرهنگ دوست استان زنجان می‌توانند در اقدامی ماندگار و خداپسندانه با اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی در ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و غنی سازی منابع کتابخانه‌ها شرکت کنند.

او با بیان اینکه در حوزه کودکان و نوجوانان نیز برنامه‌های ویژه‌ای مثل قصه گویی، خلاقیت، نقاشی و اوریگامی در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود، گفت: برگزاری ۸۰ نشست کتابخوان از جمله ۵۴ نشست کتابخوان مدرسه‌ای، ۱۴ نشست کتابخوان تخصصی و هفت نشست کتابخوان اختصاصی از جمله این برنامه‌ها است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از برگزاری ۵۵ برنامه مسابقه فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌ها خبر داد و افزود: ۱۶ جلسه نقد کتاب، ۳۰ کارگاه آموزشی و ۱۱ جلسه با همکاری محافل ادبی از دیگر برنامه‌های ویژه هفته کتاب در استان است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.